AM | Az elektromos autókhoz használt akkumulátorok ára 34 százalékkal esett az elmúlt két évben. Ennek ellenére az e-autók változatlanul több mint 40 százalékkal drágábbak az azonos kategóriájú hagyományos hajtású kocsiknál – állapította meg az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég németországi adatok alapján.
A lítiumion-akkumulátorok egy kilowattórányi tárolókapacitása 2010-ben még több mint 600 euróba került, 2018-ban viszont már csak 150 euróba. Tavaly 13 százalékkal csökkent az ár az előző esztendőhöz képest. A trend várhatóan folytatódik. A szakértők előrejelzése szerint 2020-ban egy kilowattóra ára 90 euró alá esik, 2025-től kezdve pedig 50 és 70 euró közé áll majd be. Ha az elektromos autókat nézzük, ezek vételára 2010-ben nagyjából a duplája volt a belső égésű motorokkal felszerelt, velük összehasonlítható kocsik árának. Az ezt követő években az e-autók felára 40 százalékra mérséklődött, 2016-tól azonban nem folytatódott ez a tendencia. Éppen ellenkezőleg: 2018-ban az e-modellek vásárlói 44 százalékkal többet fizettek, mint ha hasonló, belső égésű motoros kocsit vettek volna. Az árcsökkenés mellett a hatótávolság növelésére lenne szükség az
e-autók gyorsabb terjedéséhez. A gyártói adatok szerint az egy töltéssel megtehető átlagos távolság 2018-ra 330 kilométerre nőtt. Ez 11 százalékos emelkedés 2017-hez képest. A szakértők arra számítanak, hogy 2020 végére az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan több mint 400 kilométert tudnak majd megtenni egyetlen töltéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.