BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árkérdés az elektromos autózásban

AM | Az elektromos autókhoz használt akkumulátorok ára 34 százalékkal esett az elmúlt két évben. Ennek ellenére az e-autók változatlanul több mint 40 százalékkal drágábbak az azonos kategóriájú hagyományos hajtású kocsiknál – állapította meg az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég németországi adatok alapján.

A lítiumion-akkumulátorok egy kilowattórányi tárolókapacitása 2010-ben még több mint 600 euró­ba került, 2018-ban viszont már csak 150 euróba. Tavaly 13 százalékkal csökkent az ár az előző esztendőhöz képest. A trend várhatóan folytatódik. A szakértők előrejelzése szerint 2020-ban egy kilowattóra ára 90 euró alá esik, 2025-től kezdve pedig 50 és 70 euró közé áll majd be. Ha az elektromos autókat nézzük, ezek vételára 2010-ben nagyjából a duplája volt a belső égésű motorokkal felszerelt, velük összehasonlítható kocsik árának. Az ezt követő években az e-autók felára 40 százalékra mérséklődött, 2016-tól azonban nem folytatódott ez a tendencia. Éppen ellenkezőleg: 2018-ban az e-modellek vásárlói 44 százalékkal többet fizettek, mint ha hasonló, belső égésű motoros kocsit vettek volna. Az árcsökkenés mellett a hatótávolság növelésére lenne szükség az

e-autók gyorsabb terjedéséhez. A gyártói adatok szerint az egy töltéssel megtehető átlagos távolság 2018-ra 330 kilométerre nőtt. Ez 11 százalékos emelkedés 2017-hez képest. A szakértők arra számítanak, hogy 2020 végére az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan több mint 400 kilométert tudnak majd megtenni egyetlen töltéssel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.