BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Villanyautó-család Wolfsburgból

Balogh Bence | Nem számít, mekkora és mennyire sikeres, minden cég életében szükség lehet egy radikális változtatásra, amely hosszú távon biztosítja a vállalat jövőjét. A 70-es évek közepén ilyen volt a Golf piacra dobása, és ezzel együtt a búcsú a léghűtéses, farmotoros típusoktól, idén pedig hasonlóan fontos lépés a Volkswagentől a teljesen elektromos ID típuscsalád első tagjának bevezetése.

Bár a piaci trendek hívták életre az újdonságot, a Volkswagen egyelőre párhuzamosan futtatja robbanómotoros modelljeivel a hamarosan érkező villanyautó-családot, amely a modulárisan változtatható MEB platformra épül, és elsőként az ID.3-assal kerül sorozatgyártásba. Fontos különbség az átalakított és az alapoktól elektromos hajtáslánchoz fejlesztett struktúra között, hogy a műszaki részegységek kevesebb helyet foglalnak el a beltér javára. Az akkumulátort az alacsony súlypont kedvéért a padlóba építették, a motort és a vezérlőegységeket a hátsó tengelyen helyezték el, így a futóműelemeken kívül semmi sem került az orrába, ami a gyári mérések szerint a kategóriában szokatlanul tágas utasteret eredményez, kár, hogy a csomagtartója csupán 385 literes!

Ahogy a forma, úgy a beltér is a Volkswagentől szokatlanul futurisztikus, a várhatóan tízmillió forint alatti indulóárú kivitel még puha bevonatokat sem kap.

A vezérlés teljesen digitális, a tízcolos központi kijelző körüli érintőgombokon kívül fizikai kapcsolókkal csak az ablakemelők és a vészvillogó működtethetők, az eligazodást – magyar nyelven nem elérhető – hangvezérlés segíti.

Az 1719 kilogrammot nyomó ID.3-as tömegének számottevő részét az akkumulátor teszi ki, amelyből háromfélét kínál a Volkswagen. A 45 kilowattóra kapacitású változat a WLTP-ciklus szerint 330 kilométeres hatótávot kínál, az 58 kilowattos 420, a 77 kilowattos pedig 550 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, ami az európai gyártmányok között kiemelkedő, ráadásul akár 100 kilowattos töltést is képes felvenni, így tíz perc alatt száz kilométerre elég áramot lehet „beletankolni”. Villanymotorja 204 lóerőt és 310 newtonmétert teljesít, végsebessége elektronikusan korlátozott 160 kilométer per órára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.