BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az igazi sportkombi

Nem is olyan régen sportmodellek nyújtottak ilyen dinamikát a középkategóriában, mint most ez a dízelkombi. A hat henger persze nem létszükséglet, de az élményhez nagyon sokat hozzátesz!

A BMW három évtizede nem változtat a Touring alapkoncepcióján. Az új modell sem akar a legtágasabb lenni, ellenben a sportosságból egy fikarcnyit sem engednek. És itt nem csak arra kell gondolni, hogy a kormány közvetlen, vagy hogy ideális a súlyelosztás az első és a hátsó tengely között. Bár szentségtörésnek tűnő, háromhengeres változatok is léteznek a 3-asból, még most is elérhető a hathengeres turbódízel, ami egyre ritkább a középkategóriában – az Audi kínál V6-os gázolajost az A4-eshez, de például a Mercedes az aktuális C osztályba már csak sornégyes dízeleket épít. Szóval a BMW sorhatosa igazi unikum a szegmensben, és meg kell hagyni, minden megvan benne, amivel egy sofőrt le lehet venni a lábáról – hosszú utakon vagy a német autópályákon nyer értelmet a tudása. A 265 lóerő és az 580 newtonméter párosa azt jelenti, hogy kombi létére 5,4 másodperc alatt ugrik álló helyzetből százas tempóra, de a bársonyos hang és a 8,0 liter alatt tartható fogyasztás is kiemeli az átlagból, ahogyan a vajpuhán kapcsoló, nyolcfokozatú automata is remek. Bár a 30d verzió hátsókerék-hajtással is elérhető, a hatalmas nyomaték miatt már indokolt lehet az xDrive hajtással választani, a 812 ezer forintos 4×4-es rendszer vizes körülmények között aranyat ér. Az xDrive hajtás kapcsán viszont azzal is érdemes kalkulálni, hogy kevésbé fordulékony, mint a hátsó kerekesek, egészen pontosan 60 centivel több hely kell a művelethez.

És a praktikum? Ahogy említettem, a BMW mintha szándékosan nem szeretne versenyezni a méretek tekintetében, és ez a helykínálaton és a csomagtartón is látszik. Négy felnőttnek ugyan kényelmes az autó, de a vetélytársakhoz képest egy árnyalatnyival passzentosabb, még úgy is, hogy lehet érezni az elődnél 41 milliméterrel nagyobb tengelytávolságot. A raktér 500 liternyi (plusz öt liter) csomagot fogadhat be, ami nem kevés, de azért messze van a kategória élvonalától. A nyitás természetesen lehet elektromos, és akár láblendítéssel is utasítást adhatunk a fedélnek, de az igazi érdekesség az, hogy az új nemzedéknél már alapáras a külön nyitható hátsó ablak. A tárgyak elcsúszását gumicsíkok akadályozzák meg, a kerékdobok mögött hálós üreget is kialakítottak, és a támlák döntése is egyszerű, szóval nehéz fogást találni a Touringon, maximum azt kifogásolhatjuk, hogy az elektromos ajtómozgatás ellenére a rolót manuálisan kell állítani, ugyanis nem húzódik le automatikusan a fedél lecsukásával.

A 330d xDrive 15,8 millió forintos ára összhangban van azzal, amit más márkák elkérnek hasonló teljesítményű kombikért, de azért az is beszédes, hogy az alapbenzines (318i) már 10,9, a bázisdízel (318d) pedig 11,6 millióért hazavihető. A konzekvencia tehát az, hogy bármilyen motorverzióhoz hasonlítjuk, az izmos hathengeresnek és az általa nyújtott dinamikának nagyon megkérik az árát. Az olyan extrák megrendelésével pedig, mint a 2,1 millió forintos M Sport csomag, könnyű átlépni a 20 milliós küszöböt.

Vérmérséklet szerint

A sornégyes gázolajos 190 lovas verziója is bőven elegendő, a körítés harmóniája már más kérdés… A 20d motor remek tulajdonságai vitán felül állnak, sokszínű karakterét most is kidomborította. Hangja csak a hidegüzem első pár percében hallható, de ekkor sem tolakodó, majd beáll egy kellemesen morgó, duruzsoló tónusra. Tudjuk, hogy dízelben ülünk, ami a tankolásnál nyer igazán értelmet: tesztünk során 6,4 literes átlagfogyasztást regisztráltunk! Egy 1675 kilogramm tömegű autótól nem semmi produkció, és még csak nem is törekedtünk a feltétlen spórolásra, józan dinamikával, a megengedett tempóhatárokon belül egyszerűen nem kér többet. Ebben nagy segítségére van a nyolcfokozatú ZF sebességváltó, a vezérlés jól gazdálkodik a fel- és visszakapcsolásokkal, erős a motorfékhatás, szóval műszakilag minden patent. Kicsit kontrasztos volt azonban a 13,7 millió forintos listaárú tesztjármű konfigurációja, hiszen talán a Luxury Line dizájnvilága passzol a legkevésbé a 3-as kombihoz. A 17 colos kerekek vastag oldalfalú abroncsai és a kasztni krómdíszei nem igazán attraktívak, belül pedig a bézs kárpitozás üt el a modell sportos szellemiségétől, ráadásként pedig famintázat, matt alubetét és kétféle színtónusú műanyag is megjelenik. Erre mondják, hogy a kevesebb több lett volna, viszont rögvest igazolja is a konfigurációban rejlő szabadságot – akinek ez tetszik, megkaphatja. | Szabó Róbert

 

Tetszett

• dinamika

• kifinomult működés

• formaterv, hangulat

 

Nem tetszett

• digitális óracsoport

• drága extrák

• átlagos helykínálat

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.