BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Arccal a sportosság felé

Alapos frissítéssel gondoskodott róla a Mercedes, hogy legfontosabb modellje, az E-osztály továbbra is vonzó maradjon.

A második világháború után új időszámítás kezdődött az autópiacon. Az 1946 óta eltelt több mint hetven év alatt a mindenkori felső középkategóriás Mercedesből 14 millió példány talált gazdára, nem vitás, hogy az E-osztály a márka legfontosabb modellje. A W213-as generáció, amely 2016-ban debütált, a maga 1,2 milliós darabszámával szintén sikeresnek számít, a megújulás során már az új arculathoz igazították, vagyis azt az irányt követték, mint a hamarosan érkező S- és C-osztály tervezésekor, így néhány év múlva sem veszíti majd el az aktualitását. Pontokba szedtük a szinte minden fontos területet érintő fejlesztés eredményeit. A limuzin és a kombi nyáron a kereskedésekbe kerül, de nem kell sokáig várni a kupé és a kabrió érkezésére sem.

Külső dizájn

Ezúttal is nagy gondot fordítottak a külső modernizálására, nem elégedtek meg a részleteket érintő változtatásokkal. A legszembetűnőbb az új hűtőrácsok bevezetése, amelyek a lökhárító szerves részeként meghatározzák az E-osztály arculatát. Az alapmodell először készül nagy csillaggal az alul kiszélesedő maszk közepén (Avantgarde Line), de a klasszikus csillaggal is választható lesz (Exclusive Line). Az AMG-modelleket a Panamericana stílusú hűtő és a 300 SL-re utaló motorháztető-domborítás emeli ki a kínálatból. Az átalakulás az elöl-hátul új lámpákkal és lökhárítókkal válik teljessé, a limuzin esetében a csomagtérfedél is új, hiszen a kecsesebb világítótestek már két részből állnak. A színválaszték három különböző árnyalatú szürkével, a könnyűfém felnik kínálata csökkentett légellenállású típusokkal bővült.

Belső dizájn

A frissítéssel eltűnik az E-osztályból az analóg műszeregység, már alapáron jár a két 10,25 colos kijelző, amelyeket felárért 12,3 colosra cserélnek. Vadonatúj kormánykerekeket is terveztek továbbfejlesztett, optikai helyett kapacitív érintésérzékeny felületekkel. Az üléseket úgy képezték ki, hogy hosszú utakon még nagyobb komfortot nyújtsanak. A testmagasságot figyelembe véve a rendszer már képes automatikusan beállítani az ideális üléspozíciót. Nem hiányoznak a beltérből az új anyagok és színkombinációk sem, az analóg órát azonban már hiába keressük a középkonzolon. A legújabb MBUX fedélzeti rendszert kézmozdulatokkal és beszédvezérléssel is lehet kezelni, a vezető­támogató rendszerek hosszú listája új funkció­kat és a korábbinál érzékenyebben működő asszisztenseket tartalmaz. A holttérfigyelőre például akkor is számíthatunk, ha a parkolóban egy kerékpáros halad el mellettünk, a lámpánál állva pedig a multifunkciós kamera segítségével figyelmeztet, amikor a jelzés zöldre vált.

Hajtásláncok

Bővült az elektromos rásegítésű benzines és a dízelmotorok választéka, a 12 és 48 voltos lágy hibridek mellett már hétféle konnektoros hibrid E-osztály készül. Bemutatkozott az új, 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 48 voltos lágy hibrid hajtással, 20 lóerős és 180 newtonméter nyomatékú indítógenerátorral, 292 lóerős csúcsteljesítménnyel. A villanymotort a 9 fokozatú automatikus váltóba építik be. Szintén újdonság a 12 voltos lágy hibrid rendszerrel felszerelt, 3,0 literes, soros hathengeres benzines, amely az 1,95 literes, négyhengeres dízellel együtt kettős AdBlue-befecskendezéses kipufogógáz-kezelést kap. A Mercedes-AMG E 53‑as 435 lóerős, 3,0 literes, soros hathengeres, turbós/elektromos légsűrítős benzinmotorja 48 voltos lágy hibridként kerül az orrába, 20 lóerős és 250 newtonméter nyomatékú indító­generátorral. Az AMG 4Matic+ néven bevezetett új összkerékhajtása a vezető igénye szerint hátsókerék-hajtásba is kapcsolható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.