BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veséig hatol az új 4-es kupé

A gyár állítása szerint a kupé sokkal sportosabb lesz majd a limuzinnál és a kombinál. Van itt persze más is, főként az optika terén.

A tanulmány óta nyilvánvaló volt a változás, de sok rajongó nem akarta elhinni a hatalmas vesék érkezését a BMW 4-es sorozatú kupénál (és a kabriónál…), pedig van egy ennél sokkal fontosabb változás is: a 4-es kupé összes modelljénél alapáron adják a nyolcfokozatú automatikus váltót, kézi kapcsolású váltó nincs. A hatalmas méretű veséken kívül is van még újdonsága a formának, az új 4-es kupénál debütál az M Sport Pro megjelenési csomag, amely az M Sportnál eggyel nagyobb (19 col) felnit, nagyobb hátsó légterelőt, az utastérbe rezonátorokkal eljuttatott motorhangot és utóbbi szükség szerinti semlegesítésére Harman Kardon hifit tartalmaz. Alapfelszerelésként kapja a LED-es fényszórókat a kupé, extraként a BMW Laserlight LED-es fényszórói választhatók, amelyek óránként 60 kilométeres tempó felett akár 550 méterre világítanak (ha a kamera nem érzékel másik közlekedőt az autó előtt). A hátsó lámpák sötét hátterűek, és hozzájárulnak ahhoz, hogy hátulról nézve a 8-as sorozatra hasonlít a 4-es. Az elődhöz képest minden irányban növekedett a karosszéria, a hossz 128 milliméterrel, a szélesség 27 milliméterrel, a magasság 6 milliméterrel, a tengelytávolság 41 milliméterrel nőtt.

Vezetőközpontú a műszerfal kialakítása, a motorindító kapcsoló már a kardánalagúton helyezkedik el, a második sorban két teljes értékű ülőhelyet ígérnek, a támla pedig 40:20:40 arányú osztással rendelkezik, azaz több fokozatban lehet bővíteni az alapesetben 440 literes csomagteret. Sportülést, bőr sportkormányt kap a kupé, a kárpit alapáron műbőr-szövet, amely Vernasca bőrkárpitra, BMW Individual Merino bőrkárpitra vagy BMW Individual full bőrkárpitra cserélhető felár ellenében. A napfénytetőn a korábbinál 24 milliméterrel hosszabb az üveg.

A 3-ashoz képest sokkal sportosabb vezetési élményt ígér a gyár, ebben a 21 milliméterrel alacsonyabb súlypont, a tengelyek közötti 50:50 százalékos tömegeloszlás és az elöl-hátul 23 milliméterrel szélesebb nyomtáv segíti a kupét. Az alapfelfüggesztésen felül rugóút-szinkronizált lengéscsillapítással rendelkező M Sport, felfüggesztéshangolás is kérhető, és ez kiegészíthető elektronikus lengéscsillapítás-vezérléssel; a feláras futóművekhez változó áttételezésű kormányművet is adnak. A 40-es motoroknál széria, a 30-asokhoz extraként kérhető az elektronikusan vezérelt zárású M Sport differenciálmű. A motorkínálatban a soros hathengeres benzines és a négy- és hathengeres dízelek rendelkeznek 48 voltos lágy hibrid technológiával, amelynél 11 lóerős indítógenerátor segíti a spórolást, illetve padlógázon rövid ideig ennyivel több teljesítményre számíthat a sofőr. A 2020 októberében esedékes piaci rajtnál 2,0 literes benzines (ami 184 lóerős, 300 newtonméter, vagy 258 lóerős, 400 newtonméter teljesítményű), 3,0 literes benzines (374 lóerő, 500 newtonméter) és 2,0 literes dízel (190 lóerő, 400 newtonméter) közül lehet választani, 2021 márciusától csatlakozik ezekhez a 3,0 literes dízel (286 lóerő, 650 newtonméter, vagy 340 lóerő, 700 newtonméter).

Minden korábbinál több vezetőtámogató rendszer érhető el a BMW 4-es kupéhoz, a Parking Assistant Plus csomagban található meg a BMW Drive Recorder funkció, amelynél az autó beépített kamerái­nak képét 40 másodperces videókban lehet rögzíteni. Alapáron 8,8 colos képátlójú a központi és 5 colos a kormány mögötti kijelző, extraként 12,3 colos központi és 10,25 colos kormány mögötti kijelző kapható. Új a BMW Maps felhőalapú navigáció, és hogy távoli hozzáféréssel is végrehajtható szoftverfrissítés az autón.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.