BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BA kivonja flottájából a Jumbókat

K. B. | A British Airwayst (BA) és az Iberiát üzemeltető IAG csoportnál arra számítanak, hogy a koronavírus-járvány miatt elrendelt utazási korlátozásokon az idén már nem enyhítenek, és légitársaságaiknak az új helyzethez kell igazítaniuk a létszámukat és a flottájukat. A turizmus a következő években meg sem közelíti majd a korábbi szintet, ezért a BA-nél 12 ezer fős leépítésre kell készülni, ami a dolgozók 28 százalékának elküldését jelenti. Lapértesülések szerint a cég 350 pilótával már megegyezett a távozásukról, háromszázat pedig készenléti állományba helyez, ők a helyzet javulása esetén bevethetők lesznek.

A repülési igények hirtelen és drasztikus csökkenése beverte az utolsó szöget a legendás Jumbók koporsójába, legalábbis a BA-nél, amely eredetileg 2024-ben vonta volna ki flottájából az egek királynőjeként emlegetett Boeing–747-es utasszállítót, ám ezt most azonnali hatállyal kénytelen megtenni. Közleményükben arra hivatkoznak, hogy az óriásgépek kihasználtsága nem biztosítható, ráadásul az ötvenéves, igaz, többször is frissített technológia elavult, magas üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása miatt a modell folyamatosan a klímavédők célkeresztjében van.

A briteké a világ legnagyobb Jumbo-flottája. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy mi lesz a 32 nyugdíjra érett gép sorsa. A Boeing már tavaly jelezte, hogy a 747-es program kifut, a megrendelt gépek két éven belül elkészülnek, köztük a Pentagon által igényelt két elnöki különgép. Világszerte 416 Jumbo van még üzemben, közülük 274 teherszállító változat, ez utóbbiak még évtizedeken át szolgálatban maradhatnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.