K. B. | A British Airwayst (BA) és az Iberiát üzemeltető IAG csoportnál arra számítanak, hogy a koronavírus-járvány miatt elrendelt utazási korlátozásokon az idén már nem enyhítenek, és légitársaságaiknak az új helyzethez kell igazítaniuk a létszámukat és a flottájukat. A turizmus a következő években meg sem közelíti majd a korábbi szintet, ezért a BA-nél 12 ezer fős leépítésre kell készülni, ami a dolgozók 28 százalékának elküldését jelenti. Lapértesülések szerint a cég 350 pilótával már megegyezett a távozásukról, háromszázat pedig készenléti állományba helyez, ők a helyzet javulása esetén bevethetők lesznek.
A repülési igények hirtelen és drasztikus csökkenése beverte az utolsó szöget a legendás Jumbók koporsójába, legalábbis a BA-nél, amely eredetileg 2024-ben vonta volna ki flottájából az egek királynőjeként emlegetett Boeing–747-es utasszállítót, ám ezt most azonnali hatállyal kénytelen megtenni. Közleményükben arra hivatkoznak, hogy az óriásgépek kihasználtsága nem biztosítható, ráadásul az ötvenéves, igaz, többször is frissített technológia elavult, magas üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása miatt a modell folyamatosan a klímavédők célkeresztjében van.
A briteké a világ legnagyobb Jumbo-flottája. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy mi lesz a 32 nyugdíjra érett gép sorsa. A Boeing már tavaly jelezte, hogy a 747-es program kifut, a megrendelt gépek két éven belül elkészülnek, köztük a Pentagon által igényelt két elnöki különgép. Világszerte 416 Jumbo van még üzemben, közülük 274 teherszállító változat, ez utóbbiak még évtizedeken át szolgálatban maradhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.