Számottevő változás előtt a biztosítások
A biztosítók az új termékeikkel már olyan világra készülnek, ahol rendszeresek a járványok és a karantén. A példátlan gazdasági leállás sok vállalkozás számára áthidalhatatlan kiesést okozott, a nehézségeket pedig az is tetézte, hogy a járvány megjelenésekor több biztosító eltávolította a pandémiát a fedezeti körből – foglalta össze a témát a Reuters. A brit kockázatkezelői szövetség, az Airmic a múlt héten közölte, hogy a világjárvány okozta megváltozott helyzetben nem lehet megfizethető áron megfelelő biztosításhoz jutni. A folyamat kettős: egyrészt a nagy biztosítók új termékeket vezetnek be, másrészt lehetőség nyílik olyan, kisebb szereplők térnyerésére, amelyek kihasználják, hogy a mainstream cégek a világjárványokat gyakran a háborúkkal vagy a nukleáris robbanásokkal azonos kockázati szintre sorolják be.
Az új helyzet általában véve gyorsan növelte az egyedi biztosítások iránti keresletet, azonban csak a biztosítók kisebb része ajánl ilyeneket. Ez a fajta biztosítás általában meglehetősen költséges is, hiszen olyan kockázatra ad fedezetet, amelynek az ár kiszámításakor még nincs előzménye. Látható, hogy a vállalkozásoknak új termékekre van szükségük, ehhez az első lépés az egyedi biztosítások kialakítása.
Lassan megjelennek az új terméktípusok. A Reuters összefoglalója szerint a londoni Beazley Plc. például elkezdett olyan biztosításokat árulni, amelyek a streamelt zenei, kulturális és üzleti események szervezőinek a kockázatát csökkentik. Ezek az események teljes mértékben a technológia működésétől függenek, így egy probléma óriási pénzügyi veszteségeket okozhat. A bostoni székhelyű technológiai cég, a Machine Cover jövőre olyan szolgáltatás bevezetését tervezi, amely mobilalkalmazások és más adatforrások segítségével méri a vállalkozás forgalmát. Ha a forgalom egy bizonyos szint alá esik, kifizetésre kerül sor, bármi is legyen a visszaesés oka. Az elképzelést a kaliforniai székhelyű Hiscox biztosító támogatja.
A sokszorosára növekedett házhoz szállítási igény kielégítésére a futárcégek gyakran egyéni járművezetőket bérelnek fel. Eddig azonban nehéz volt olyan biztosítást találni, amely megfelelő gépjármű-felelősségbiztosítást nyújtott volna a saját járművel dolgozó sofőröknek. Az amerikai Marsh biztosító erre a helyzetre távolságalapú biztosítást dolgozott ki, amely előnyösebb, mint egy klasszikus kereskedelmi autóbiztosítás, hiszen egy pizza kiszállítása kisebb kockázatot jelent az utasszállításnál.
Néhány biztosító a munkavállalói jövedelem és az egészségbiztosítási rendszerek kiegészítésén dolgozik. A Reuters szerint egy japán biztosító megkezdte egy olyan termék kidolgozását, amely fedezi az alkalmazottak otthoni munkavégzés során elszenvedett sérüléseit.


