A biztosítók az új termékeikkel már olyan világra készülnek, ahol rendszeresek a járványok és a karantén. A példátlan gazdasági leállás sok vállalkozás számára áthidalhatatlan kiesést okozott, a nehézségeket pedig az is tetézte, hogy a járvány megjelenésekor több biztosító eltávolította a pandémiát a fedezeti körből – foglalta össze a témát a Reuters. A brit kockázatkezelői szövetség, az Airmic a múlt héten közölte, hogy a világjárvány okozta megváltozott helyzetben nem lehet megfizethető áron megfelelő biztosításhoz jutni. A folyamat kettős: egyrészt a nagy biztosítók új termékeket vezetnek be, másrészt lehetőség nyílik olyan, kisebb szereplők térnyerésére, amelyek kihasználják, hogy a mainstream cégek a világjárványokat gyakran a háborúkkal vagy a nukleáris robbanásokkal azonos kockázati szintre sorolják be.
Az új helyzet általában véve gyorsan növelte az egyedi biztosítások iránti keresletet, azonban csak a biztosítók kisebb része ajánl ilyeneket. Ez a fajta biztosítás általában meglehetősen költséges is, hiszen olyan kockázatra ad fedezetet, amelynek az ár kiszámításakor még nincs előzménye. Látható, hogy a vállalkozásoknak új termékekre van szükségük, ehhez az első lépés az egyedi biztosítások kialakítása.
Lassan megjelennek az új terméktípusok. A Reuters összefoglalója szerint a londoni Beazley Plc. például elkezdett olyan biztosításokat árulni, amelyek a streamelt zenei, kulturális és üzleti események szervezőinek a kockázatát csökkentik. Ezek az események teljes mértékben a technológia működésétől függenek, így egy probléma óriási pénzügyi veszteségeket okozhat. A bostoni székhelyű technológiai cég, a Machine Cover jövőre olyan szolgáltatás bevezetését tervezi, amely mobilalkalmazások és más adatforrások segítségével méri a vállalkozás forgalmát. Ha a forgalom egy bizonyos szint alá esik, kifizetésre kerül sor, bármi is legyen a visszaesés oka. Az elképzelést a kaliforniai székhelyű Hiscox biztosító támogatja.
A sokszorosára növekedett házhoz szállítási igény kielégítésére a futárcégek gyakran egyéni járművezetőket bérelnek fel. Eddig azonban nehéz volt olyan biztosítást találni, amely megfelelő gépjármű-felelősségbiztosítást nyújtott volna a saját járművel dolgozó sofőröknek. Az amerikai Marsh biztosító erre a helyzetre távolságalapú biztosítást dolgozott ki, amely előnyösebb, mint egy klasszikus kereskedelmi autóbiztosítás, hiszen egy pizza kiszállítása kisebb kockázatot jelent az utasszállításnál.
Néhány biztosító a munkavállalói jövedelem és az egészségbiztosítási rendszerek kiegészítésén dolgozik. A Reuters szerint egy japán biztosító megkezdte egy olyan termék kidolgozását, amely fedezi az alkalmazottak otthoni munkavégzés során elszenvedett sérüléseit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.