AM | A villanyautók energiafogyasztásából egyszerűen kihagyják a töltési veszteséget, azt az energiamennyiséget, amely az akkumulátor töltésekor keletkezik, és ugyanúgy ki kell fizetnie az ügyfélnek, mint azt az energiát, amely ténylegesen bekerül az akkumulátorba, és a jármű hajtására szolgál. Az ADAC most 15 villanyautónál vizsgálta meg a különbséget a fedélzeti számítógép által kiszámolt fogyasztás és a ténylegesen a töltőoszlopból leadott energiamennyiség között, és 10–25 százalék közötti eltérést tapasztalt. A Tesla Model 3 Long Range esetén 24,9 százalékos töltési veszteséget tapasztaltak, a Renault Zoe modelltől függően 18,4–19 százalékot pazarol, a Nissan Leafnél 17,6 százalék megy veszendőbe, egyedül a Kia e-Niro ért el 10 százalék alatti, egészen pontosan 9,9 százalékos értéket. A szakemberek szerint lehetne javítani a helyzeten energiatakarékos töltőberendezések fejlesztésével, de ma még, amikor az alaphálózat kiépítése folyik, ilyesmire egyszerűen nem fordítanak elég nagy figyelmet a gyártók. Azzal lehetne javítani a helyzeten, és az autó- és töltőberendezés-gyártókat javításra ösztönözni, ha az autó műszaki adatai között szerepelne a töltési veszteség, és bekerülhetne a villanyautók költségszámításaiba is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.