BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pekingben és Sanghajban az iskolák arra kérik a szülőket, hogy ne utazzanak el Robbanásszerűen nőhet Kínában a turizmus az aranyhéten

A belföldi utazások számottevő fellendülésére számít a közelgő aranyhéten a kínai turisztikai hivatal, ami fordulópont lehet a helyi idegenforgalomban. A belföldi utazások száma ezen a héten meghaladhatja a tavaly mért forgalmat is.

Kínában október első hete a népköztársaság kikiáltásának évfordulója, egyhetes nemzeti ünnep, így szinte mindenkinek munkaszüneti időszak is egyben. A szabadságot legtöbben arra használják, hogy elutaznak távol élő családtagjaikhoz, vagy csak kirándulnak egyet. A turisztikai ágazatot Kínában is érzékenyen érintette a koronavírus-járvány a korábbi hónapokban, azonban mostanra sikerült visszaszorítani a betegség terjedését, és különböző kedvezményekkel jelentősen élénkítették a belföldi utasforgalmat.

A kínai légitársaságok a válság okozta veszteségeket úgy próbálták csökkenteni, hogy 500 dollár körüli áron korlátlan repülési ajánlatokkal csalogatták az utasokat. A bérletek csak a belföldi járatokra voltak érvényesek, és az akciónak is köszönhető, hogy az elfoglalt belföldi férőhelyek száma nyáron elérte a járvány előtti kihasználtság 80 százalékát. Emellett részben ennek hatására az aranyhetet megelőzően a belföldi járatokon a jegyek több célállomás felé már hetekkel ezelőtt elfogytak, az utazási platformok pedig a szállodai foglalások nagyarányú növekedését jelezték. Ez az iparági szakértők szerint jelentheti azt, hogy a kínai utazási ágazat fordulópontot ért el, szemben sok más ázsiai országgal, az Egyesült Államokkal, valamint Európával, ahol a koronavírus miatt sok helyen ismét szigorú korlátozó intézkedéseket vezettek be.

Míg a külföldi utazások száma jelentősen visszaesett, addig a belföldi turizmus erősödött a támogatások és a külföldi utazási korlátozások hatására. Október 1. és szeptember 14. között több belföldi repülőjegyet foglaltak, mint az egy évvel korábbi időszakban, és a szeptember 8–15. közötti belföldi szállodai és repülőjárat-foglalások is meghaladták az előző év azonos időszakában mértet – az Alibaba által támogatott Fliggy online utazási platform adatai szerint. Az aranyhétre vonatkozó szál­lodai foglalások több mint 50 százalékkal növekedtek a tavalyihoz képest.

A Kínai Népköztársaság alapításának ünnepe hagyományosan az egyik legforgalmasabb turisztikai időszak. Tavaly ezen a héten több mint 782 millió utat tettek meg, és a kormány adatai szerint hétmillióan utaztak külföldre. Idén a helyfoglalást több helyen is az egészséget igazoló QR-kódok bemutatásához kötik, és néhány szálloda arra kéri a vendégeket, hogy érkezésük előtt végeztessenek koronavírustesztet. De vannak olyan területek is, mint Peking és Sanghaj, ahol az iskolák arra kérték a szülőket és a diákokat, hogy ne utazzanak el az ünnepekre, hacsak nem feltétlenül szükséges.

A szállodai foglalások

50

százalékkal ugrottak meg

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.