BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól hajrázott a Toyota és a GM

Az elemzőket állva hagyta a Toyota és a General Motors, amelyek erős negyedéven vannak túl, és kiheverték a járvány hatásait.

Előrelátó volt a Toyota, amely az autógyártók közül szinte egyedüliként nem panaszkodik a krónikus globális csiphiányra. A japánok négy hónapra elegendő készletet halmoztak fel, s ezért optimizmusuk is szintet lépett: a márciussal véget érő üzleti évre a korábban tervezettnél 54 százalékkal magasabb, 19,1 milliárd dolláros üzemi eredményt jeleznek előre. A Refinitiv konszenzusa 14,7 milliárd dollárról szólt. A járvány miatt kényszerleállásokkal tarkított tavaszi, 21 százalékos visszaesést hozó időszak már történelem, a Toyota 2020 utolsó három hónapját nagyon meghajtotta, az üzemi nyereség ekkor 9,43 milliárd dollárt tett ki, a piac által vártnál 75 százalékkal többet. A Toyota negyedéves bevétele az egy évvel korábbit 8 százalékkal meghaladva, 78,3 milliárd dollárra gyarapodott.

Az üzleti évet 9,73 millió autó eladásával zárhatják, ez háromszázezerrel több az elemzői becslésnél, de elmarad a megelőző év 10,46 millió darabos tényadatától. Az viszont már biztos, hogy a Toyota a 2020-as naptári évben visszaszerezte a Volkswagen csoporttól a világ legnagyobb autógyártója címet, ami az eladott darabszámot illeti. Kon Kenta, a cég pénzügyi igazgatója szerint a csipmizéria számukra legfeljebb tavasszal okozhat kellemetlen meglepetést, de úgy véli, az első fél év végén, de akár előbb is találkozhat majd a kereslet a kínálattal. A kedvező hírek 3,2 százalékos árfolyam-emelkedést váltottak ki, hat és fél éves csúcsra feltornászva a Toyota kurzusát.

A General Motors (GM) árfolyama 2 százalékos csökkenéssel reagált a negyedik negyedév és 2020 egészének gazdálkodásáról szóló gyorsjelentésre, igaz, a kurzus az év eleje óta már 40 százalékot erősödött a cég grandiózus fejlesztési terveinek hírére. Amerika legnagyobb s a világ harmadik számú autógyártó csoportja 27 milliárd dollárt fordít a következő négy évben az új technológiákra, ennek eredményeként 30 villanyhajtású modellt dob piacra 2025-ig, és 2035-től nem gyárt belső égésű motorral szerelt autókat. A jelen azonban a benzinfaló pickupoké és SUV-oké, a GM ennek köszönheti, hogy negyedéves eladásaiból 2,85 milliárd, éves szinten pedig 6,43 milliárd dolláros profitot ért el az egy évvel korábbi 194 milliós veszteség, illetve a 6,73 milliárd dolláros nyereség után. A járvány azért belemart az eladásokba, a 2019-es 7,72 után csak 6,83 millió Buick, Chevrolet, GMC és Cadillac kelt el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.