Az Adidas 5,55 milliárd eurós forgalommal zárt a tavalyi negyedik negyedévben, ez 5 százalékkal marad el az egy évvel korábbi időszakétól, viszont 80 millióval jobb a Refinitiv elemzői konszenzusánál. A bevételből 5,07 milliárd euró az Adidas márka, 406 millió pedig a Reebok részesedése. Az előbbinél 1 százalékos pluszt, az utóbbinál 5,2 százalékos csökkenést regisztráltak – derül ki a vállalat gyorsjelentéséből. A cég számára kedvezőtlen árfolyamhatásoktól szűrten viszont már minimális növekedést is ki tudott mutatni a világ második számú sportfelszerelés-gyártója. Az üzemi eredmény 225 millió eurós szintje 7,9 százalékkal alacsonyabb a bázisidőszakénál, és 4,1 százalékos üzemi marzsot takar. Az elemzők csak 202 millióra emelték a lécet. A 151 millió eurós adózott nyereségnél 9,5 százalékos az éves alapú visszaesés. A járvány sújtotta 2020-as év utolsó három hónapjában valamennyi piacukon visszaesett a forgalom, még a vírus féken tartásában példát mutató Ázsiában is minimális, 0,6 százalékos bevételcsökkentést mértek, ott 1,92 milliárd eurós volt az összforgalom.
A negyedik negyedév szépített ugyan 2020 egészének teljesítményén, de az Adidas így is 16,1 százalékos forgalomcsökkenéssel, 19,84 milliárd euró bevétellel zárt. Az üzemi eredmény beszakadt, 72 százalékos zuhanása után 751 millió eurót mutattak ki a társaság pénzügyesei, a marzs ennek megfelelően 11,3-ről 3,8 százalékra olvadt. A 432 milliós adózott eredmény 78,1 százalékos zsugorodást jelent. A részvényeseknek ugyanakkor kedvező hír, hogy visszatérnek a tavaly felfüggesztett osztalékfizetéshez, és 585 millió eurót fizetnek ki, papíronként 3 eurót.
Az idei év már a két számjegyű növekedésé lesz, a pluszt 15 és 20 százalék közé várják, s ebben fontos szerepet játszanak a kiemelt sportesemények: a tokiói olimpia és a labdarúgó-Európa-bajnokság. Szaküzleteiknek 95 százaléka már fogad vásárlókat, de az online beszerzésre áttért fogyasztóiknak a járványidőszakban jelentősen bővült táborát is gyarapítani szeretnék. A negyedik negyedévben 43 százalékos bevételbővülést mértek az internetes értékesítéseknél. Terveik szerint 3,8-ről 9-10 százalékra növelnék az üzemi marzsot. A nettó nyereséget 1,25–1,45 milliárd euró közé tornásznák fel.
A tavaly elhatározott ötéves stratégiai terv szerint a kínai piacukat „kiemelik” Ázsiából, önállóan gazdálkodhat, mivel az utóbbi években már az a legdinamikusabban fejlődő profitgyártó régiójuk. Ott az idén 30 százalék körüli növekedést terveznek. A hozzá fűzött várakozásoknak a másfél évtizeddel ezelőtti megvásárlása óta megfelelni képtelen Reebok sportmárkájuk megújítására és pozicionálására tett erőfeszítéseiket feladták, a cég eladásáról februárban végleges döntést hoztak. Amíg a folyamat le nem zárul, a Reebok könyvelését függetlenítik az Adidasétól, hogy a potenciális vevő letisztítva láthassa a portékát. Ez nem lesz ingyen, a válás csak az idén 200 millió euróval rontja az Adidas üzemi eredményét. A Reeboktól azt remélte egykor az Adidas, hogy megszerzésével hazai pályán, az Egyesült Államokban győzheti le örök riválisát, a Nike-ot. A németek alulmaradtak a, de a fitneszmárka kiszervezésével és útra bocsátásával jó pontot szereznek a befektetőknél, akik ezt és a derűlátást sugalló idei terveket díjazták is: a hírekre az Adidas részvényárfolyama a frankfurti börzén 3,5 százalékot erősödött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.