BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Alitaliából az ITA marad

Konstruktív megbeszélést folytatott a római kormány Margrethe Vestager uniós versenyügyi biztossal arról, miképp lehet sínre tenni az évek óta vergődő nemzeti légitársaság, az Alitalia ügyét. A részleteket a héten dolgozzák ki. Annyi kiderült: Brüsszel lezárná az Alitalia-szappanoperát, és egy üzletileg tőle független új légitársaság megalapításában látja a kiutat. A „gyereknek” már neve is van, ITA-nak fogják hívni. Kistafírozására hárommilliárd eurót különített el Mario Draghi új kormánya. Az Alitalia pénznyelő auto­mataként működött, amióta 2017-ben fizetésképtelenné vált, az állam tartja életben pénzinjekcióival. Ezután másképp lesz, bár nyilván csak a cégért fogják átfesteni, ugyanazok a dolgozók próbálják majd sikerre vinni az ITA-t, akik az Alitaliát akarva-akaratlan csődbe juttatták. A pénteki videokonferen­cián olasz részről részt vevő illetékes miniszterek lelkesen fogadták, hogy a brüsszeli szemafor zöldre váltott. Előtte azonban belementek, hogy az Alitalia eszközeit nyílt pályázaton értékesítsék, nyugdíjazzák a márkanevet, és a résidők, azaz le- és felszállási jogok egy részéről lemondjanak. Brüsszel a folyamat felgyorsítása érdekében elfogadta, hogy előbb az ITA vegye át az Alitalia tevékenységét, és második lépésben hirdessék eladásra a karbantartási és a földi kiszolgálói egységeket. Közben a USAerospace Partners légügyi csoport jelezte, hogy 1,5 milliárd dollárt hajlandó lenne befektetni a leendő ITA-ba, s erről tárgyalásokat kezdeményeznek a római kormánnyal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.