BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyüzemben termeli a profitot az Allegro

A vártnál is szebb eredményekkel rukkolt ki a dinamikusan terjeszkedő lengyel e-kereskedelmi platform, az Allegro, ráerősítve arra, hogy még az olyan nemzetközi óriásoknak is, mint az Amazon, nagyon kemény versenytársakkal kell megküzdeniük, ha a közép-európai piacok meghódítására készülnek. Az Allegro a Reuters 478 milliós elemzői konszenzusával szemben 514 millió zloty (41 milliárd forint) profitot ért el a negyedik negyedévben. A varsói tőzsdén októberben debütált és egy csapásra a börze legértékesebb vállalatává előlépett Allegro az idén 30 százalékos bevételnövekedésre és 15 százalék körüli EBITDA-bővülésre számít.

Az Amazon, amely eddig Németországból szolgálta ki a régiót, kedden indította el saját lengyel weboldalát, elegendő időt hagyva a helyi versenytársnak, hogy megtalálja az utat a vásárlók pénztárcájához, kihasználva, hogy a járvány fellendítette az internetes kiskereskedelmet. A csaknem 40 milliós országban havi átlagban húszmillióan vásárolnak az Allegrónál. A multik eddig a sokkal nagyobb piacokra koncentráltak: a lengyel e-kereskedelmi piac értéke az Euromonitor becslése szerint 16 milliárd, a csehé hatmilliárd ­euró a német ezermilliárddal és a brit 700 milliárddal szemben. A helyi piac viszont nagyon gyorsan bővül, a lengyeleké tavaly például 42 százalékkal. Ez akkor is ígéretessé teszi a húsz éve egy poznani garázsból indult Allegro papírjait, ha az IPO óta a lelkesedés alábbhagyott, és 95 zlotyról 65-re esett az árfolyam, amely tegnap 2 százalékkal gyengült, mivel még optimistább előrejelzéseket várt a piac a cégtől.

Az Allegro már a világ 13. legnépszerűbb e-kereskedője, bár a havi 200 millió látogató – ahol most tart a platform – eltörpül az Amazon 4,5 és az eBay 1,4 milliárdja mellett. A lengyel piacon azonban 33 százalék a részesedése, szemben az AliExpress 3,6 és az Amazon 1,3 százalékával. A helyismeret később is előny lehet, az Amazon októberi svédországi bemutatkozását pél­dául fordítási hibák sorozata kísérte, és összecserélték a svéd zászlót az argentinnal. A közép-euró­pai szereplők erejét demonstrálta a felerészben az Allegrót és a kereskedő ügyfeleit kiszolgáló lengyel InPost 2,8 milliárd eurós januá­ri amszterdami tőzsdei bevezetése is. A Szlovákiában, Magyarországon és Nyugat-Európában is jelen lévő cseh e-kereskedő és csomagküldő Alza szintén gyors terjeszkedésre készül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.