Az Egyesült Királyságban a lezárásokat követően megnyíltak az üzletek, és a lelkes vevők megrohamozták a boltokat. A Primark üzletei több mint három hónap után nyithattak ki újra, és már az első héten rekordbevételt értek el. Ehhez a vásárlók tömegén kívül az is hozzájárulhatott, hogy az idén a vevők nem tudtak az ír divatcikk-kereskedelmi lánc termékeihez hozzájutni, miután a vállalatnak nincsen online értékesítési csatornája. Ennek eredményeként a Primarkot erősen sújtották a korlátozások: becslések szerint 1,1 milliárd fonttal zuhant az ír cég értékesítése. Az újranyitást követően azonban az üzletek több mint fele megdöntötte a saját eladási rekordját.
Optimizmusra adhat okot az is, hogy a vállalat a kormánytól kapott 121 millió font értékű állami bértámogatás visszafizetéséről döntött
– mondta George Weston, a Primark anyavállalata, az Associated British Foods (AB Foods) vezérigazgatója. A tőzsdén is jegyzett anyacég várakozásai szerint az üzletek újbóli megnyitása után robbanásszerűen nőhet a kereslet, ezért a cégnél a megszokottnál nagyobb készlettel készülnek, az őszi és a téli szezonra is tetemes mennyiségű áru beszerzésére adott le rendelést a vállalat.
A kereslet nem csupán a Primarkban ugrott meg a múlt héten, az összes újból megnyílt, nem alapvető fogyasztási cikkeket árusító üzletet megrohamozták a fogyasztók Angliában és Walesben.
A Springboard kiskereskedelmi elemzővállalat szerint az Egyesült Királyság üzleteiben a forgalom 87,8 százalékkal emelkedett heti összehasonlításban.
Bár a más fogyasztási cikkeket – többek között a Silver Spoon cukrot és a Twinings teát – is gyártó AB Foods profitja csökkent a pandémia kitörése óta, még így is 6,2 pennyosztalékot fizetett ki a részvényeseinek. A társaság adózás előtti eredménye 8 százalékkal, 275 millió fontra esett vissza a február 27-ig tartó féléves periódusban. Leányvállalata, a Primark pedig kifejezetten optimista a növekedési lehetőségeket illetően: a vállalat Dél- és Kelet-Európában szeretne új üzleteket nyitni a jövőben.
Az újranyitást követően a brit üzletek több mint
50
százaléka megdöntötte
a saját eladási rekordját
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.