BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazatér Berlinbe a NetPincér tulajdonosa

Ich bin ein Berliner – hirdeti újra a Delivery Hero, két évvel azután, hogy eladta németországi üzletét a holland Just Eat Takeaway.com-nak. A német fővárosból globális hálózatot működtető étel-házhozszállító visszahódítaná a hazai piacot, saját egykori üzlete ellen szállva ringbe, és arra számít, hogy megveri.

S ok minden történt, amióta 2018 végén a berlini Delivery Hero egy 930 millió eurós ügyletben eladta hazai üzletét amszterdami székhelyű riválisának, a Takeaway.com-nak, hogy a feltörekvő piacokra koncentrálhasson. A járvány és a nyomába lépő zárlatintézkedések időközben világszerte felduzzasztották az étel- és élemiszer-házhozszállítók piacát. Berlinben és Németországban az elmúlt években egyre kiélezettebb lett a verseny. A Delivery Hero – a magyarországi NetPincér tulajdonosa – mégis elérkezettnek látja az időt, hogy nyárra visszaszálljon a ringbe. „Ez egy nagy piac, és még mindig úgy érezzük, hogy a szolgáltatás a lehetőségeknél gyengébb” – idézte a Financial Times Niklas Östberget, a Delivery Hero vezérigazgatóját.

A két és fél éve megkötött ügylet során – amely a holland riválisnak juttatta a Lieferheld, a Pizza.de és a Foodora márkát – a Delivery Hero úgy ment, hogy maradt. A vételárból csak 508 millió euró volt a készpénz, a maradékon 18 százalékos részesedést szerzett a Takeaway.com-ban a német csoport. A székhelye maradt Berlin, miközben Dmartok százaiból álló hálózatot épített ki többek közt a Közel-Keleten és Ázsiában. Ezek egyetlen applikáción keresztül kínálják éttermi ételek, élelmiszerek és egyéb áruk kézbesítését nem több mint hét percen belül. Nemrégiben 6,9 milliárd dollárért megvették Dél-Korea piacvezető házhoz szállítóját, a Woowát. Eközben Berlinben olyan gyorsan növekvő helyi startupok vetették meg a lábukat az élelmiszer-kézbesítésben, mint a Gorillas és a Fink. Ide készül Európa legnagyobbja, az isztambuli székhelyű Getir, már idén megérkezett a finn Wolt, és az Uber a múlt hónapban jelentette be, hogy Eats nevű kézbesítőszolgáltatását bevezeti a német piacra. A Delivery Hero júniusban indul újra Berlinben, itt is hét percen belüli kézbesítést ígérve, majd augusztustól országszerte elkezdi bevezetni Foodpanda márkanevű szolgáltatását. Berlinben újdonságokat is szeretnének kipróbálni, és úgynevezett „felhőkonyhákra” is építenének, olyan éttermekre, amelyek kifejezetten csak kiszállításra dolgoznak.

A tíz éve alapított és ötven országban működő Delivery Hero döntése a visszatérésre egészen friss, csak a múlt hónapban született, miután lejárt az a kétéves „megnemtámadási” időszak, amelyet a Takeaway a szerződésben kikötött. A régi-új riválisok egymás ellen készülő bokszolókhoz hasonlóan nyilatkoztak. „Nem feltétlenül arra számítunk, hogy belépünk, és a következő egy évben vagy ekörül megnyerjük a piacot” – idézte a brit lap Östberget. „Ez egy tízéves játék. Természetesen elegendő pénzt teszünk bele, és úgy csináljuk, hogy mi legyünk a kettes szám, az egyértelmű kihívó” – tette hozzá. A Reutersnak elmondta: szerinte az utóbbi két évben Németországban a szolgáltatás nem javult, hanem inkább romlott, miközben saját piacaikon ők szép javulást tudtak elérni. Jitse Groen, a Takeaway.com vezérigazgatója szerint a verseny csak erősebbé teszi őket. „Legyőztük őket Hollandiában, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Írországban és Németországban, és örömmel megtesszük újra” – mondta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.