Gonda Gréta | A koronavírus-járvány következtében szinte teljesen leállt a szabadidős turizmus, és a vállalati utazások is elmaradtak. Ennek következtében az ötven legértékesebb szállodamárka összértéke harmadával csökkent az előző évhez képest: a tavalyi 70,2 milliárd dollárról 2021-re 47,4 milliárd dollárra zuhant – derül ki a Brand Finance legfrissebb jelentéséből.
Az ötven legértékesebb hotelmárka értéke szinte minden esetben erőteljesen visszaesett, ami a szállodaipar leállásának tudható be – mondta Savio D’Souza, a Brand Finance értékbecslési igazgatója. Hozzátette, az ágazat azonban ellenálló, hiszen ahogy a világ kezd újra kinyitni, mindenhol a foglalások megugrásának lehetünk tanúi, ami a márkák erejét mutatja. Bár a Hilton brandértéke 30 százalékkal, 7,6 milliárd dollárra zuhant, a virginiai székhelyű szállodalánc visszanyerte a világ legértékesebb szállodamárkája címet. Annak ellenére, hogy a vállalat bevételei a világjárvány kitörése óta jelentősen visszaestek, optimistán tekintenek a jövőbe, és bejelentették, hogy további 17 400 szobával toldják meg eddigi bővítési terveiket, és ezzel az új szobáik száma meghaladja a 400 ezret, ami a tavaly átadott szobák számához képest 8 százalékos növekedés.
A Hilton legnagyobb riválisa, a Marriott márkaértéke 60 százalékkal 2,4 milliárd dollárra zuhant, ezzel a rangsorban a korábbi második helyről az ötödikre esett vissza. Tavaly az egy szobára jutó bevételeik 60 százalékkal csökkentek 2019-hez képest, a globális szobakihasználtság pedig mindössze 36 százalék volt. Az ágazati trenddel ellentétben a Hyatt azon kevés vállalatok közé tartozik, amelyek márkaérték-növekedést könyvelhettek el tavaly: a cég brandértéke 4 százalékkal, 4,7 milliárd dollárra nőtt. Annak ellenére, hogy a világjárvány nagyban befolyásolta a szállodalánc teljesítményét, a Hyatt összesen 72 szállodát nyitott és 27 új piacra lépett be. Folytatták az új szerződések kötését, így a szobáik számát több mint 40 százalékkal bővítették.
A márkák általános értékének mérése mellett a relatív brandértéket is rangsorolta a Brand Finance. Olyan tényezők, mint a marketingbefektetés, az ügyfélismertség, a személyzet elégedettsége és a vállalat hírneve alapján a Taj lett a világ legerősebb szállodamárkája. A mumbai vállalat márkaértéke 296 millió dollár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.