Avatárok viselik a vásárlók által megrendelt digitális öltözéket a japán divatüzletek honlapjain – írja a Reuters.
Hiroto Kai divattervező egy kimonóval kezdte az értékesítést, amelyért
először 140 dollárt kapott, majd akkora igény mutatkozott a munkáira, hogy három hét alatt már 15 000 és 20 000 dollár között keresett vele.
Az ifjú művésznek, aki korábban bolti eladóként dolgozott, hatalmas lehetőség, hogy felkarolta a Decentraland 3D virtuális valóság platform, akikkel közösen alkották meg a koncepciót.
Felmerülhet a kérdés:
vajon a valódi pénzért miért virtuális ruhát vásárolnak a divatrajongók? A fejlesztők a piaci rést abban találták meg, hogy az emberek szeretik elképzelni, hogyan fest a tervező és az általuk megálmodott ruhaköltemény a digitális valóságban.
A vásárlók online szívesen választanak akár extravagáns outfiteket is, amelyeknek köszönhetően átélhetik az önkifejezés sajátos formáját.
A kimonókat kék bársony és arany hímzés díszíti, amelyek egy sárkányt ábrázolnak. A jellegzetes színek az estélyiknél, a köntösöknél és a lábbeliknél is visszaköszönnek.
Az ötlet a luxuscégek érdeklődését is felkeltette, már a Louis Vuitton, a Burberry és a Gucci is kísérletezik a technológiával. A szakértők szerint
a hagyományos bolti vásárlás a kiskereskedelem területe fog maradni, a nagyvállalatok viszont már a virtuális márkaélményre koncentrálnak.
Az RTFKT virtuális cipőgyártó cég például arra specializálódott, hogy kifejezetten a közösségi médiában viselhető termékeket gyártson, amelyek jól passzolnak a szűrőkhöz. Az irányzat erősödését mutatja az is, hogy a cég felajánlotta az eredeti, valóságosan hordható cipők megvásárlását is, ám húsz ügyfélből egy élt vele.
Az Auroboros digitális divat startup alapítói szerint
az online térhódításnak az üzleti sikerek mellett a környezetvédelem is a hozadéka lesz,
mivel csökkenti a fizikai értelemben megvásárolt ruhák felhalmozását.