Avatárok viselik a vásárlók által megrendelt digitális öltözéket a japán divatüzletek honlapjain – írja a Reuters

Hiroto Kai divattervező egy kimonóval kezdte az értékesítést, amelyért 

először 140 dollárt kapott, majd akkora igény mutatkozott a munkáira, hogy három hét alatt már 15 000 és 20 000 dollár között keresett vele. 

Az ifjú művésznek, aki korábban bolti eladóként dolgozott, hatalmas lehetőség, hogy felkarolta a Decentraland 3D virtuális valóság platform, akikkel közösen alkották meg a koncepciót.

Felmerülhet a kérdés: 

vajon a valódi pénzért miért virtuális ruhát vásárolnak a divatrajongók? A fejlesztők a piaci rést abban találták meg, hogy az emberek szeretik elképzelni, hogyan fest a tervező és az általuk megálmodott ruhaköltemény a digitális valóságban.

Fotó: Shutterstock

A vásárlók online szívesen választanak akár extravagáns outfiteket is, amelyeknek köszönhetően átélhetik az önkifejezés sajátos formáját.

A kimonókat kék bársony és arany hímzés díszíti, amelyek egy sárkányt ábrázolnak. A jellegzetes színek az estélyiknél, a köntösöknél és a lábbeliknél is visszaköszönnek. 

Az ötlet a luxuscégek érdeklődését is felkeltette, már a Louis Vuitton, a Burberry és a Gucci is kísérletezik a technológiával. A szakértők szerint

a hagyományos bolti vásárlás a kiskereskedelem területe fog maradni, a nagyvállalatok viszont már a virtuális márkaélményre koncentrálnak.

Az RTFKT virtuális cipőgyártó cég például arra specializálódott, hogy kifejezetten a közösségi médiában viselhető termékeket gyártson, amelyek jól passzolnak a szűrőkhöz. Az irányzat erősödését mutatja az is, hogy a cég felajánlotta az eredeti, valóságosan hordható cipők megvásárlását is, ám húsz ügyfélből egy élt vele.

Az Auroboros digitális divat startup alapítói szerint

az online térhódításnak az üzleti sikerek mellett a környezetvédelem is a hozadéka lesz,

mivel csökkenti a fizikai értelemben megvásárolt ruhák felhalmozását.