Jogi következménye lehet, ha zöldnek hazudja magát egy cég
Versenyjogi kérdéseket is fölvethet a fenntarthatóság, így erre a cégeknek is figyelniük kell – állapítja meg közleményében a Baker McKenzie.

A nemzetközi ügyvédi iroda elsősorban a vállalati kommunikáció lehetséges ellentmondásaira hívta föl a figyelmet. Jelezték: bár precedens még nem nagyon akad, a fogyasztók megtévesztésének minősülhet, ha a környezettudatosságukat megalapozatlanul emelik ki a vállalatok. A jelenség nem új, évtizedekkel ezelőtt is volt rá példa, hogy hamisan mutatták magukat zöldebbnek a valóságosnál. A környezettudatosság azóta még inkább felértékelődött, így a versenyhivatalok jobban figyelnek a megtévesztő állításokra – hangsúlyozták.
A Baker McKenzie szakértői óvatosságra intenek a vállalati kommunikációban. A cégeknek tartózkodniuk kell mind a túl hangzatos, mind a túl általános kijelentésektől, a fenntarthatóságot pedig csak megalapozottan szabad hirdetniük, ezzel jelentős büntetéseket kerülhetnek el – olvasható a közleményben.


