A Renault arra számít, hogy a chiphiány legalább 2022 közepéig velünk marad, ez pedig megnehezíti az autógyártó üzemátalakításokkal is járó átállását a körforgásos gazdaságra, írja Bloomberg.

Luca de Meo vezérigazgató azt mondta, a Renault a magasabb árrésű személygépkocsik és haszongépjárművek gyártását fogja előtérbe helyezni, mert ezekre továbbra is élénk kereslet mutatkozik.

Fotó: TOBIAS SCHWARZ / AFP

„A Renault bizonyos esetekben kénytelen volt Ázsiába küldeni valakit a chipért” – jellemezte a kialakult helyzetet de Meo egy keddi interjúban a flins-i üzemben, ahol az autóösszeszerelés csaknem hét évtized után néhány év múlva leáll.

A Párizstól nyugatra fekvő gyár, ahol a Zoe elektromos modellt és a Nissan Micrát gyártják, 2024-ig átalakul, és a használt autók és akkumulátorok újrahasznosítása, illetve átalakítása lesz a fő profilja. 

A flins-i üzem átalakítása része a Renault nagyobb léptékű fejlesztési tervének, amely a munkahely- és költségcsökkentést, valamint a globális termelési kapacitás csökkentését is magában foglalja.

A vállalat szolid előrelépést tett fejlesztési tervének megvalósításában – írták a Citi elemzői kedden közzétett jelentésükben, melyben kifejtették, hogy a Renault csökkentette a tőkeáttételt, és felgyorsította a költségcsökkentést meg a haszonkulcsok helyreállítását.

Luca de Meo megismételte a Renault előrejelzését, miszerint a vállalat idén hozzávetőleg 500 ezerrel kevesebb járművet fog gyártani az alkatrészhiány miatt. Ez a tavalyi termelés körülbelül egyötödének felel meg.