A Hugo Boss német divatház az európai bázisához közelebbi helyszínen bővíti termelési kapacitását, hogy csökkentse a Délkelet-Ázsiától való függőségét, amely a globális ellátási láncok okozta fennakadások miatt válik szükségessé.

Daniel Grieder vezérigazgató, aki 2025-re évi 4 milliárd euróra kívánja megduplázni az eladásokat, a Financial Timesnak elmondta, hogy az ellátási láncok zavarai "hihetetlen kihívásokat" okoznak a Hugo Boss és riválisai számára, mivel rendszeresek a késői szállítások, ráadásul ezekhez egyre magasabb költségek társulnak.

A vállalat ezért bővíti a törökországi Izmirben található gyárát - mondta Grieder, hozzátéve, hogy közel 1000 új dolgozót kívánnak felvenni, és ezzel harmadával növelnék a személyzet létszámát.

Grieder az FT-nek arról is beszélt, hogy bővítik a márka termékportfólióját, és a zászlóshajónak számító öltönyök mellett több alkalmi és szabadidőruhát is kínál majd a társaság. A következő öt évre 500 millió eurót költenek a Boss üzletek fejlesztésére, és 2025-ig évi 100 millió euróval növelik a marketingbüdzsét.

A vállalatnak Németországban, Lengyelországban és Olaszországban is vannak telephelyei, amelyek Törökországgal együtt a ruhagyártás mintegy 20 százalékát adják.

Fotó: Qilai Shen

A Hugo Boss 2021 harmadik negyedévében 40 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, a bevételek pedig 7 százalékkal voltak magasabbak, mint 2019 harmadik negyedévében, a világjárvány előtt.

A vállalat sokáig attól tartott, hogy a home office-ban dolgozó üzletemberek kevesebb öltönyt vásárolnak, a hagyományos üzleti ruházat forgalmában 50 százalékos visszaesésre rendezkedtek be, de ez szerencsére nem következett be.