Egyebek között saját kriptopénzt és egy sor NFT-t (nem helyettesíthető digitális tokenek) hoz létre a metaverzum előnyeinek kihasználására készülő Walmart – derül ki az amerikai szabadalmi és védjegyhivatal adataiból.

Fotó: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

A tengerentúli kiskereskedelmi óriás egészen pontosan hét kérelemmel fordult a hivatalhoz. A beadványokból a CNBC szerint kiderül, hogy a cég lényegében virtuális termékeket - például elektronikai cikkeket, lakberendezési tárgyakat, vagy éppen testápolási termékeket - kíván előállítani és értékesíteni. Egy külön kérelemben a vállalat közölte, hogy saját kriptodevizát és NFT-ket is kínálna felhasználóinak.

A Walmart a védjegybejelentésekkel kapcsolatban nem kívánt nyilatkozni, ám közölte: 

folyamatosan vizsgáljuk, hogy a feltörekvő technológiák hogyan alakíthatják a jövőben a vásárlói élményt. Ennek érdekében állandóan új ötleteket tesztelünk. Néhány ötletből termék vagy szolgáltatás lesz, amely eljut a vásárlókhoz, de a többi elképzelés teszteléséből is sokat tanulunk

 – tették hozzá.

"A beadványok egyértelműen elárulják, mennyire komolyan foglalkozik az áruházlánc a kriptopénzes, metaverzumos, virtuális új világgal, amely a jelek szerint közeleg, vagy már itt is van" - mondta el az amerikai üzleti portálnak Josh Gerben, védjegyjogász.

A Walmart nincs egyedül a kiterjesztett valósággal kapcsolatos ambícióival, a Nike november elején nyújtott be számos védjegybejelentést, amelyekből kiderül, hogy virtuális márkajelzéssel kívánja ellátni tornacipőit, ruházati cikkeit. Még abban a hónapban bejelentette, hogy a Roblox-szal együttműködve létrehozza a Nikeland nevű online világot. Decemberben pedig felvásárolta az RTFKT nevű, virtuális cipőket gyártó vállalatot.

Fotó: VG

A fenti cégeken túl a GAP, az Under Armours, a Urban Outfitters, a Ralph Lauren és az Abercrombie & Fitch ruházati kiskereskedők elmúlt hetekben benyújtott védjegykérelmeiből is kitűnik, hogy virtuális boltok nyitására készülnek.

Az NFT-ket azért hozzák létre, hogy a fizikai termékeket és szolgáltatásokat digitális tokenekké alakíthassák, ami csökkenti az online tranzakciós költségeket, illetve például a luxustermékek hitelesítésére is szolgálhat – jegyezte meg a hír kapcsán a CB Insights.