Nem engedélyezte a Hyundai Heavy Industries Holdingsnak a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering felvásárlását az Európai Bizottság. Az indoklás szerint a két dél-koreai hajógyártó közötti fúzió nyomán létrejövő óriásvállalat erőfölénybe került volna a cseppfolyósított földgázt (LNG) szállító nagy méretű hajók építésének piacán, s így a tranzakció korlátozta volna a versenyt. A felek nem ajánlottak fel megfelelő korrekciós intézkedéseket sem a Bizottság kebelében működő európai versenyhatóság aggályainak orvoslására.

Fotó: SEUNG-IL RYU

"A nagy méretű LNG-szállító hajók az ellátási lánc alapvető elemei világszerte, és hozzájárulnak az EU energiaforrásainak diverzifikálásához is, ezáltal javítva az európai emberek és cégek energiabiztonságát” – kommentálta a döntést Margrethe Vestager, az EB versenypolitikáért felelős biztosa. Hozzátette, „a két cég egyesülése domináns pozícióhoz vezetett volna ezeknek, az európai fuvarozók által is keresett járműveknek a globális piacán. Mivel pedig megfelelő korrekciós intézkedésekre sem tettek javaslatot a kérelmezők, az összefonódás kevesebb beszállítót és magasabb árakat eredményezett volna, ezért megtiltottuk az összeolvadást."