A következő három évben a közösségi hálózatokon, például
a Facebookon, a TikTokon és a WeChaten kersztüli vásárlás háromszor gyorsabban fog növekedni, mint a hagyományos csatornákon történő értékesítés
– írja a Bloomberg egy Accenture által kiadott tanulmányra hivatkozva.
A közösségi kereskedelem, vagyis azok a tranzakciók, amelyek teljes egészében egy közösségi médiaplatformon belül zajlanak, 2025-re elérhetik az 1,2 ezer milliárd dollárt, szemben a 2021-es 492 milliárddal
– áll a tanácsadó cég tanulmányában, amely 10 053 kínai, indiai, brazil, amerikai és brit közösségimédia-felhasználó online tevékenységének vizsgálatán alapul. A trendet elsősorban a Z generációs fogyasztók és a milleniálok hajtják, akik várhatóan a költések 62 százalékát generálják majd.
A legnépszerűbb közösségi hálózatokon keresztül értékesített termékek közé tartoznak a ruházati, illetve a szórakoztatóelektronikai és a lakberendezési cikkek. A szépségápolási szerek szintén növekedést mutatnak, amihez jelentősen hozzájárult az online véleményformálók tevékenysége.
Az Accenture azt is megállapította, hogy 2021-ben mintegy 3,5 milliárd ember használta a közösségi médiát, naponta átlagosan két és fél óra hosszan. A közösségi kereskedelem piaca sokkal kevésbé telített az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, mint Kínában, ahol a közösségi média felhasználóinak 80 százaléka vásárol közösségi kereskedelemben az Accenture szerint.
Az Accenture előrejezése az, hogy
Kína várhatóan továbbra is a közösségi kereskedelem legfejlettebb piaca marad a méretét és érettségét tekintve,
a legnagyobb növekedésre pedig a fejlődő piacokon, például Indiában és Brazíliában lehet számítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.