A következő három évben a közösségi hálózatokon, például 

a Facebookon, a TikTokon és a WeChaten kersztüli vásárlás háromszor gyorsabban fog növekedni, mint a hagyományos csatornákon történő értékesítés

– írja a Bloomberg egy Accenture által kiadott tanulmányra hivatkozva.

A közösségi vagyis azok a tranzakciók, amelyek teljes egészében egy közösségi médiaplatformon belül zajlanak, 2025-re elérhetik az 1,2 ezer milliárd dollárt, szemben a 2021-es 492 milliárddal 

– áll a tanácsadó cég tanulmányában, amely 10 053 kínai, indiai, brazil, amerikai és brit közösségimédia-felhasználó online tevékenységének vizsgálatán alapul. A trendet elsősorban a Z generációs fogyasztók és a milleniálok hajtják, akik várhatóan a költések 62 százalékát generálják majd.

Fotó: YANG CHENGUANG / AFP

A legnépszerűbb közösségi hálózatokon keresztül értékesített termékek közé tartoznak a ruházati, illetve a szórakoztatóelektronikai és a lakberendezési cikkek. A szépségápolási szerek szintén növekedést mutatnak, amihez jelentősen hozzájárult az online véleményformálók tevékenysége.

Az Accenture azt is megállapította, hogy 2021-ben mintegy 3,5 milliárd ember használta a közösségi médiát, naponta átlagosan két és fél óra hosszan. A közösségi kereskedelem piaca sokkal kevésbé telített az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, mint Kínában, ahol a közösségi média felhasználóinak 80 százaléka vásárol közösségi kereskedelemben az Accenture szerint.

Az Accenture előrejezése az, hogy 

Kína várhatóan továbbra is a közösségi kereskedelem legfejlettebb piaca marad a méretét és érettségét tekintve, 

a legnagyobb növekedésre pedig a fejlődő piacokon, például Indiában és Brazíliában lehet számítani.