A koronavírus-járvány egyik tagadhatatlan következménye volt az ellátási láncok szakadozása és az egyre több területen jelentkező hiányok az új autóktól a Playstation legújabb kiadásáig. Azonban mint a VesselsValue kiadványából és az arról beszámoló Bloomberg cikkből kiderül, nem csak az átlagembernek kell többet várnia az áhított tárgyakra, a milliárdosoknak sem könnyű, ha új jachthoz szeretnének jutni.
A jelentésből kiderül, hogy a hajóépítő gyárak sem voltak képesek kellő mértékben felpörgetni a termelést, ezért a szuperjachtok területén is főként a használt darabok cseréltek gazdát, igaz, a szuperjachteladások száma így is rekordot döntött
2021-ben ugyanis 887 hajó cserélt gazdát, ami 77 százalékkal haladja meg a 2020-as forgalmat és több mint duplája a 2019-es eladásoknak.
Ennek ellenére 2021-ben készült el a legkevesebb ilyen hajó ebben az évezredben.

Jeff Bezos is várakozni kénytelen több mint 120 méter hosszú jachtjára, ami Hollandiában épül, míg a jachtját 158 millió dollárért kínáló Steven Spielberg is várólistán van, ráadásul a hajót novemberben megvették tőle, ám a végső árat nem közölték.
A szuperjachtok iránti keresletet tüzelte, hogy az alacsony kamatkörnyezetben hasítottak a tőzsdék,
1000 milliárd dolláros nyereséget hozva a világ 500 leggazdagabb embere számára.
Mindez a koronavírussal kapcsolatos távolságtartás igényével tovább pörgette a piacot.
Noha az idei év turbulenciával indult a tőzsdéken és az amerikai kamatemelési ciklus is beindul a befektetői konszenzus és a Fed kommunikációja szerint egyaránt, ez a szuperjachtok árait aligha nyomja lejjebb. Ezen hajók megépítése ugyanis évekig tart, miközben a használt jachtokat kínálatát kimerítették a vásárlók.
Egyszerűen nincs elég eladó jacht
– mondta Sam Tucker, a VesselsValue szuperjachtokkal foglalkozó részlegének vezetője.
A hajók gyártását annyi minden máshoz hasonlóan az alapanyag- és a munkaerőhiány gátolja. Nem véletlenül mondták a koronavírusjárvány kezdetén, hogy most mind egy hajóban evezünk.