BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy bejelentés: itt épül meg Magyarország új, kétszer két sávos gyorsforgalmi útja, egészen Ausztriáig ér majd – megvan a dátum, mikor adják át

Az évtized végére épülhet meg a gyorsforgalmi út Szombathely és Kőszeg, valamint az országhatár között.

A tervek szerint 2030 végére készülhet el az M87-es gyorsforgalmi út Szombathelyről Kőszegre, illetve az országhatárig vezető 16,3 kilométeres szakasza, és ehhez illeszkedve 15,8 kilométernyi országos kezelésben lévő alsóbbrendű út felújítása, valamint néhány kilométernyi új út építése – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára egy lakossági fórumon.

M87
M87: az évtized végére lehet kész / Fotó: Németh András Péter  / Szabad Föld

Nyul Zoltán kiemelte: a tervezési szakasz érdemi része már lezárult, a szükséges hatósági engedélyeket megszerezték, illetve azokat is megszerzik, amelyek a hosszas előkészítés során esetleg már lejártak.

Ismertetése szerint 8,5 kilométeres hosszúságban új nyomvonalon épül meg a 87-es és a 89-es főút összekötésével a Szombathelyt északi irányból elkerülő út hiányzó szakasza, új körforgalmú csomópontokat alakítanak ki a 86-os, 87-es és 89-es főutak csatlakozásánál, a tervezett út csatlakozik a már meglévő 86-os gyorsforgalmi úthoz és a megépülő 87-es autóúthoz.

Hozzátette: 

az M87-es Szombathely–Kőszeg közötti szakaszán kétszer két sávon haladhat majd a forgalom, óránként 110 kilométeres sebességgel.

Nyul Zoltán emlékeztetett arra, hogy a tervezésre a magyar kormány 2024 júniusában 2 milliárd forintot biztosított, a teljes beruházás költsége – becslése szerint – a Szombathely–Körmend közötti M86-os autóút megépítésének költségeivel együtt elérheti akár a 250-300 milliárd forintot.

Szólt arról is, hogy az építéshez szükséges területek megszerzése – az érintettekkel történő megállapodások útján – jelenleg is folyik, az év végére pedig befejeződhet, ezután 2026-ban a szakemberek elvégezhetik a szükséges régészeti kutatásokat, a tényleges építés pedig 2027–2030 között indulhat.

Az államtitkár tájékoztató előadásában úgy fogalmazott: 

a 87-89-es számú főút, Szombathely északkeleti elkerülője és az M87-es gyorsforgalmi út a Nyugat-dunántúli közlekedési gerinchálózat egyik legfontosabb, hiányzó láncszeme.

A fejlesztés célja – szavai szerint – a vasi vármegyeszékhely tehermentesítése, az ipari parkok, illetve az osztrák határ gyors elérhetőségének biztosítása.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a közútfejlesztéssel párhuzamosan zajlik a térségben a Szombathely–Kőszeg közötti vasútvonal korszerűsítése, mint mondta, a szakasz villamosítása már az autóút megépítése előtt befejeződik.

Készül az M49-es is 

Már közel kész pályát tudott filmezni az első 10 kilométeren a Magyar Építők stábja az M49-es épülő szakaszán. A Duna Aszfalt generálkivitelezésében épülő Mátészalka–Ököritófülpös szakasz keleti részén ugyanis már a befejező munkák zajlanak. Mint írják, az M3-ashoz közelebbi szakaszon már felfestett utat, a nyugatabbra eső részeken pedig látványos aszfaltozást tudtunk rögzíteni. A beszámoló szerint, a nyugatabbra eső területeken ugyanakkor az aszfaltozás látványos képeit tudtuk megörökíteni – a szakaszos előrehaladás miatt ugyanis a különböző részek eltérő fázisnál tartanak. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása terv szerint jövő ősszel zárul.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.