A központi bankok meghódítják az Instagramot
Eddig főként a Twitteren és a Facebookon voltak jelen az állami intézmények és politikusok, de fokozatosan kísérleteznek az újabb platformok meghódításával. Az Instagram lehet a következő állomásuk, hiszen a világ központi bankjai közül már 71-nek volt insta fiókja tavaly év végén - írta meg a Bloomberg.
A fitness és beauty influencerek mellett egyre gyakrabban lehet majd találkozni a ilyen tartalmakkal is.
A legnagyobb, 700 ezer fős követőbázissal a központi bankok közül az indonéz jegybank rendelkezik.

Ezt a venezuelai és a brazil központi bank követi a sorban. Az amerikai monetáris hatóságok közül a Federal Reserve Bank of Chicago a legnépszerűbb, majdnem 7400 követővel.
A központi bankok közül a közösségi médiahasználat egyik úttörője a Jamaikai Nemzeti Bank. 2019-ben az addigi rossz nyilvános kommunikáció megreformálása érdekében elkezdtek
az Instagramon reggae zenei videókat közé tenni, amiken keresztül a monetáris politikai döntésekről és makrogazdasági hírekről tájékoztatták a lakosságot.
Az Instagram mellett a TikTok-ot is elkezdték meghódítani a jegybankok. Itt is az Indonéz bank a vezető, 58 követővel.
Megan Greene, a Harvard Kennedy School főmunkatársa úgy látja, hogy a központi bankok ilyen irányú fejlődése pozitív folyamat, mivel ezzel nő az átláthatóság és elősegíti a politikai döntéshozók tevékenységének megértését.
Szeretné tudni, hogy mit gondol Schnabel az eurozóna inflációs számításmódszertanáról? Ott van az EKB Twitter hírfolyamán
– mondta Greene utalva Isabel Schnabelre, az EKB egyik igazgatósági tagjára.


