BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Meta lejárató kampányt rendelt meg a TikTokkal szemben

Mark Zuckerberg vállalata a Targeted Victory nevű marketinges céget bízta meg a kínai rivális besározásával.

A Facebook anyavállalata, a Meta felbérelte az Egyesült Államok egyik legnagyobb tanácsadó és marketinges cégét, hogy olyan lejárató kampányt szervezzen meg a TikTok ellen, ami a kínai alkalmazás ellen fordítja a közvéleményt – írta meg a The Washington Post. A kampány keretében leveleket küldtek sajtóorgánumoknak, amelyekben a TikTok veszélyeire hívták fel a figyelmet, illetve a kétes természetű TikTok-trendekről is negatív hangvételű közleményeket is készítettek. Emellett újságírókat, politikusokat és közéleti szereplőket is arra ösztönöztek, hogy negatívan nyilatkozzanak a ByteDance cég alkalmazásáról.

Fotó: KARINE PERON LE OUAY / AFP

Ez a típusú lejárató kampány már régóta a politika eszköztárának egyik alapkelléke. Az elmúlt időszakban, az egyre nagyobbra duzzadó globális vállalatok korában viszont a cégvilágba is kezd átterjedni ez a sárdobálás. A The Washington Post szerzett meg egy a Meta és a Targeted Victory közötti belső levelezést, amelyben a techóriás azzal bízza meg a marketinges céget, járassa le a TikTokot, hogy a fiatalok visszatérjenek a Facebookra és az Instagramra. A cél az, hogy a kínai alkalmazásról elterjedjen, hogy veszélyt jelent a gyerekekre. 

A kampány másik célja az volt, hogy elterelje a figyelmet a Metáról. Zuckerberg cége az elmúlt években sok botrány középpontjába került, a legutóbbi esetek a Metaverzum virtuális valósággal kapcsolatban merültek fel. Emiatt a TikTokot nemcsak mint a gyerekekre káros alkalmazást kellett bemutatni, hanem adatvédelmi és trösztellenes aggályokat is el kellett hinteni a közbeszédben.

A TikTok jelenleg a világ egyik legnépszerűbb alkalmazása, ami gyakran felülmúlja a Metához tartozó Facebookot és az Instagramot is.  Egyes felmérések szerint a tinédzserek már háromszor annyit időt töltenek a TikTokon, mint az Instán, és emellett a Facebook népszerűsége zuhanórepülésben van a 25 év alatti felhasználók körében.

Már régóta vágyott fejlesztésekkel újít a TikTok: visszanézhetők a korábbi videók, és GIF-könyvtár is lesz

A TikTokot a fiatalok platformjaként szokták emlegetni, pedig valójában már minden korosztályt beszippantottak a rövid, zenés videók, amelyek szinte minden témában kínálnak tartalmat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.