Az Airbus vezérigazgatója a társaság éves közgyűlésén felszólította az európai vezetőket, hogy ne állítsák le a titán behozatalát Oroszországból az ukrajnai invázió ellenére. Guillaume Faury úgy véli, hogy a szankciók kiterjesztése a repülőgépek és hajtóművek gyártásához használt stratégiai fontosságú fém „nem lenne helyénvaló”, a cég szóvivője szerint pedig többet ártana az iparágnak, mint az orosz gazdaságnak.
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök folyamatosan sürgeti a nyugati kormányokat újabb büntetőintézkedések meghozatalára, az kész is további lépésekre, és Boris Johnson brit kormányfő is megígérte, hogy a szövetségesek folytatják a nyomásgyakorlást Moszkvára.
Oroszország a világ legnagyobb titántermelője,
és az EU eddig kerülte a szénen és acélon kívül orosz árucikkek behozatalának a tilalmát, így egyelőre a titánnak való kereskedelmet sem korlátozzák.
A cég szóvivője a hírrel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az Airbus eddig és ezután is teljes mértékben betartja a szankciókat. Hangsúlyozta azonban, hogy a titán csupán az orosz exportbevételek csekély részét adja, viszont a tilalom hatalmas károkat okozna a légiiparnak egész Európában.
A cég kedden megerősítette a Reutersnek, hogy közvetlenül és közvetve is vásárol Oroszországtól titánt, ami az általa felhasznált teljes mennyiség felét teszi ki.
A Boeing korábban a titánszükséglete harmadát szerezte be a világ legnagyobb titángyártójától, az VSMPO-AVISMA-tól, amely 25 százalékban az állami kézben lévő Rosztek tulajdona egy novemberben megújított szerződés alapján, de márciusban bejelentette, hogy felfüggeszti a vásárlásokat.
Szakértők szerint az Airbus részben a Safran miatt aggódik, amely titánt használ a hajtómű-alkatrészek és futóművek gyártásához. A Safran februárban közölte, hogy több hónapra elegendő titánnal rendelkezik, és a szükségletének nem egészen a felét szerzi be Oroszországból.