Az amerikai igazságügyi minisztérium hétfőn nyilvánosságra hozott dokumentumai szerint a kínai kormány amerikai influenszereket, köztük egy „The Real Housewives of Beverly Hills” sztárt és egy paralimpiai úszót vett fel, hogy népszerűsítsék a pekingi téli olimpiát.
Korábban már fény derült rá, hogy a New Jersey-i székhelyű Vippi Media aláírt egy 300 ezer dolláros szerződést Kína New York-i főkonzulátusával egy közösségi média kampány megszervezésére, hogy pozitív üzeneteket hirdessenek Kínáról és a pekingi játékokról a TikTokon, Instagramon, és a Twitch-en. Most kiderült a 11 közösségi média influencer kiléte.
Egyikük Crystal Kung Minkoff reality TV-sztár, a „Real Housewives of Beverly Hills” szereplője. Február 16-án 334 ezer Instagram követőjével osztotta meg családi fotóit a korábbi pekingi utazásukról.
Peking nagyon különleges helyet foglal el családunk szívében. Sok barátot láttunk vendégül otthonunkban, és alig várjuk, hogy nézhessük a 2022-es pekingi téli olimpiát!– írta, miközben megosztotta a játékok dátumait is.
A TikTok sztárja, Anna Sitar, akinek 11,6 millió követője van a platformon, szintén szerepelt a dokumentumokban. Február 11-én megosztott egy TikTok-videót, amelyben ő és barátai részt vettek egy sor kitalált „olimpiai játékban” – amelyek között fánkevő verseny is volt és gyűrűdobás is.
Tudjuk, hogy hazavinnék aranyat, ha ott lennék. Go Team USA! – írta a kép leírásánál. A videóban érdekességként azt is megosztotta, hogy Peking az első város, ahol a nyári és a téli olimpiát is rendezik.
Peking egy másik influenszert is felvett, Jessica Long paralimpiai úszót, akinek közel 100 ezer követője van az Instagramon. Egy január 28-i posztban a 30 éves lány képeket osztott meg magáról a 2008-as pekingi játékokon, amihez az alábbi sorokat fűzte:
Alig várom, hogy nézzem és szurkolhassak az amerikai csapatnak, sok szerencsét kívánok nekik! Jó szórakozást, és szerezzenek maradandó emlékeket a pekingi téli olimpiai játékokon.
Eközben a TikToker Ryan Dubs, akinek több mint félmillió követője van, háromperces interjút osztott meg Huang Pinggel, Kína New York-i főkonzuljával. A március 14-én közzétett videóban Dubs arra biztatta az amerikai vállalkozókat, hogy üzleteljenek Kínával, és elítélte a kínai importra kivetett amerikai vámokat.
Minkoff, Sitar, Long és Dubs nem válaszoltak az Insider megkeresésére. Az Associated Press szerint a Vippi Media kampánya az amerikai közösségimédia-felhasználókat célozta, és nagyjából négymillió felhasználót ért el januárban, februárban és márciusban.
Kína több mint egy évtizede folytat befolyásolási erőfeszítéseket a médián keresztül a tengerentúlon, 2020-ban közel 60 millió dollárt, 2021-ben pedig 23 millió dollárt költött az Egyesült Államokban erre a célra – állítja az Open Secrets.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.