Az HBO és az HBO Max előfizetőinek száma közel 77 millióra nőtt 2022 első negyedévének végére – jelentette be csütörtökön az HBO korábbi anyavállalata, az AT&T. Az előző negyedévhez képest ez 3 milliós előfizetői, és 12,8 millió dolláros éves növekedést jelent.

Fotó: Shutterstock

A hír nem sokkal azután érkezett, hogy

a Netflix több mint egy évtized után először számolt be az előfizetői elvesztéséről.

A világ legnépszerűbb streamingplatformja az idei első negyedévben 200 ezer felhasználót veszített, a menedzsment pedig további 2 millió távozó ügyfélre számít az idén.

A rossz hírek hatására a médiaszolgáltató részvényeinek árfolyama 35 százalékot zuhant a jelentést követő napon, és 50 milliárd dollárral csökkent a piaci tőkéje. A Netflix szerint ezt elsősorban a megnövekedett verseny és a járványügyi korlátozások csökkenése okozta, hiszen korábban sokan a képernyők előtt ragadtak a bezárások közepette.

A Netflix a héten bejelentette a password sharing felszámolását, és azt is, hogy a korábban a reklámmentességet a zászlajára tűző platformra hamarosan érkeznek a reklámok is.

Bár az AT&T számolt be az HBO eredményeiről, az HBO-t birtokló cég a WarnerMedia, amely mára a Warner Bros. Discovery része. Az újonnan egyesült társaság a következő negyedévtől számol be a népszerű szolgáltató eredményeiről.