Nagy bejelentést tett hétfőn a McDonald's: eladásra bocsátják az orosz üzletágat

– írja az Axios a cég hivatalos közleményére hivatkozva.

A vállalat már márciusban úgy döntött, hogy az összes éttermet bezárják Oroszországban, ez 850 üzletet és 62 ezer dolgozót érintett, akiknek a bérét továbbra is fizetik. A McDonald's igen csak megérezte a háború hatásait, becslések szerint ez a lépés havi 50 millió dolláros költséggel és a globális forgalom közel egytizedének kiesésével járhat.

A multicég az orosz piactól való megválást a humanitárius válsággal és a kiszámíthatatlan működési környezettel indokolta.

Az üzlet folytatása Oroszországban már nem fenntartható, és nem egyeztethető össze a McDonald's értékrendjével

– fogalmaztak.

Women walk in front of a McDonald's restaurant in central Moscow on March 9, 2022. - McDonald's, Coca-Cola and Starbucks on March 8, 2022 bowed to public pressure and suspended their operations in Russia, joining the international corporate chorus of outrage over Moscow's invasion of Ukraine. Several of these companies, symbols of American cultural influence in the world, have been the subject of boycott calls on social media as investors have also begun to ask questions about their presence. (Photo by AFP)
Fotó: AFP

A potenciális vevő helyi körökből érkezhet. Az adásvétel után az éttermek többé nem használhatják a McDonald's védjegyeit: a nevet, a logót, a márkajelzést, sőt még az étlapot sem. A vállalat tudatta, hogy mindaddig, ameddig a tranzakció le nem zárul, biztosítják az alkalmazottak fizetésének rendezését.

Chris Kempczinski vezérigazgató nyilatkozatában rendkívül nehéznek nevezte a döntés meghozatalát, valamint az emberi teljesítményt méltatta, beleértve a munkavállalókat, a beszállítókat és a franchise partnereket.

A cég története harminc évre nyúlik vissza a térségben. A McDonald's volt az első amerikai gyorsétterem, amely megnyílt a Szovjetunióban, 

Moszkvában röviddel a berlini fal leomlása után jelentek meg. 

Az étterem kínálata akkor még kuriózumnak számított, és hamar tért hódított az oroszok körében.

A háború kitörése óta több nagyvállalat is elhagyta az orosz piacot. Ha csak az élelmiszerek és az italok területén maradunk, a Starbucks és a Coca-Cola minden tevékenységét felfüggesztette Oroszországban, ugyanígy tett a KFC és a Pizza Hut anyavállalata, a Yum Brands is, akik még a befektetéseket is leállították.