Tom Cruise új Top Gun: Maverick című filmjének sikere a bizonyíték, hogy Hollywoodnak nincs szüksége Kínára ahhoz, hogy pénzügyileg sikeres legyen egy film. Pedig nem csupán a kínai befektető hátrált ki a film mögül, de még a mozikban sem játsszák, mivel szerintük a Paramount Pictures 170 millió dollárból készült alkotása túlságosan jó színben tünteti fel az Egyesült Államok hadseregét – írja a Washington Post.

Top Gun Maverick
Fotó: Paramount Pictures

A cikk, amelyet a Post munkatársa, Sonny Bunch írt, azt állítja, hogy a film közelmúltbeli kasszasikerei mérföldkövek Hollywood és Kína kapcsolatában.

Itt az ideje, hogy az amerikai stúdiók újragondolják prioritásaikat, és kevésbé támaszkodjanak a kínai cenzorokra, valamint a mozilátogatókra– írta Bunch, majd hozzátette, hogy a „Top Gun” is sláger lett anélkül, hogy egyetlen fillért is kerestek volna vele Kínában. 

Csak az első négy nyitónapon 300 millió dolláros bevételt hozott a film világszerte, a főszereplő Tom Cruise ezzel pályafutása egyik legsikeresebb filmbemutatóján van túl.

Eredetileg a kínai Tencent, a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata állt be támogatóként a film mellé 2019-ben, a stúdió így mindent megtett, hogy senkit se sértsenek meg a filmmel, még a sztár első részben látható ikonikus kabátját is megváltoztatták, lekerült róla Japán és Tajvan zászlaja. Azonban miután kihátrált a kínai finanszírozó, a zászlók visszakerültek.

Miután visszavonták a kínai finanszírozást és a mozikból is kitiltották a filmet, valaki úgy döntött, hogy így nem éri meg a módosítás, és eltüntette a Mav kabátját ért vandalizmus nyomait. Amellett, hogy így sokkal esztétikusabb, az amerikaiak szívét is elnyerte, akik már belefáradtak, hogy kasszasikereiket elrontják a kínai cenzorok.

Bunch azt is megjegyzi, hogy a Marvel Doctor Strange az őrület multiverzumában  film, amelyet szintén nem vetíthettek Kínában, közel 900 millió dollár bevételt hozott világszerte.

Kezdjük látni, hogyan is nézhet ki a Kína utáni Hollywood: nem annyira más, inkább sokkal függetlenebb - írta Bunch, ami persze nem azt jelenti, hogy a kínai jegypénztárak ne töltenének be fiskális szerepet Amerika álomgyárában. A Universal például nagyon is izgatott, hogy végre sikerült megegyezniük a legújabb "Jurassic World" bemutató dátumában.