A Spotify túlszárnyalta az előrejelzéseket, és hatmillió előfizetővel bővítette szolgáltatását a második negyedévben – írja a Financial Times. A vállalat június végén 188 millió előfizetővel zárt, ami felülmúlta a 187 milliós előrejelzést. Az összes felhasználó száma – amelybe a nem fizető felhasználók is beletartoznak – szintén rácáfolt a várakozásokra, és 433 millióra emelkedett.

A vállalat helyzetét több dolog is megnehezítette, például az orosz–ukrán háború miatt felfüggesztette oroszországi tevékenységét, amivel 600 ezer fizető ügyfelet bukott. Hátrányosan hatott rá a Netflix piaci gyengélkedése is, az amerikai streamingóriás néhány hónap alatt egymillió előfizetőt vesztett, ami a streaming üzleti modelljével kapcsolatos befektetői félelmeket táplálta. 

Spotify
Fotó: Soumyabrata Roy / NurPhoto / NurPhoto via AFP

A Netflix botlása óta eltelt hetekben a Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek megpróbálta elhatárolni cégét a videóstreaming-szolgáltatótól, és áprilisban azt mondta a befektetőknek, hogy a kettő nagyon különböző üzletág. Az aggodalmak ellenére a Spotify reklámbevétele 360 millió euróra nőtt a második negyedévben, ami 31 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt, és 28 százalékkal több, mint az előző negyedévben. A Spotify részvényei több mint 6 százalékot ugrottak szerdán a piac előtti kereskedésben. Korábban a vállalat részvényeit megviselte a Netflix előfizetői számának csökkenése. Szerdán a Spotify közölte, hogy a harmadik negyedévben hangoskönyvet fog piacra dobni, és leállítja a Car Thing nevű készülékek gyártását, amellyel az autóban való zenehallgatás élményét akarták javítani.

A befektetői szkepticizmusra válaszul a Spotify a múlt hónapban –a 2018-as tőzsdére lépése óta először – befektetői napot tartott. Ek vezérigazgató elmondta a befektetőknek, hogy várakozásai szerint a vállalat a jelenlegi méretének tízszeresére fog nőni, és 2030-ra eléri az egymilliárd hallgatót, valamint a 100 milliárd dolláros bevételt.