A Hyundai megvizsgálja az amerikai ellátási láncában a gyerekmunkával kapcsolatos jogsértéseket, és megteszi a szükséges lépéseket – nyilatkozta Jose Munoz, a dél-koreai autógyártó operatív igazgatója a Reutersnek.

Jose Munoz
Fotó: Jeenah Moon / Bloomberg via Getty Images

Ahogy arról a VG beszámolt, a távol-keleti vállalat alabamai beszállítói gyerekmunkásokat foglalkoztatnak: a SMART Alabama és az SL Alabama fém alkatrészekkel látta el a cég Montgomeryben lévő hatalmas üzemét. 

Az alkatrészek elkészítésében többtucatnyi kiskorú is részt vett, a legfiatalabb egy 12 éves kisfiú volt. 

Az Alabama állam munkaügyi minisztériuma és a szövetségi ügynökségek közös vizsgálata megállapította, hogy a gyerekeket és a tiniket munkaerő-közvetítő cégek toborozták a SMART Alabama és az SL Alabama üzemeibe, akik iskolába sem jártak. Ráadásul a két beszállítót az egészségügyi és a biztonsági előírások többszöri megsértése miatt is elmarasztalták korábban.

A beszámolók szerint az alabamai gyárakban folyamatos a lemorzsolódás, egyre inkább csak bevándorlók munkába állításával tudták tartani a termelési ütemet. A kiskorúak többsége is az Egyesült Államokon kívülről érkezett.

Jose Munozra egyre nagyobb nyomás nehezedett, ezért kijelentette, hogy a Hyundai megszakítja a kapcsolatot a két beszállítóval, valamint a munkaerő-közvetítő cégekkel is, bár pontos részleteket nem árult el.

A vezető azt is közölte, hogy a dél-koreai vállalat minden részletre kiterjedő vizsgálatot rendelt el a Hyundai teljes amerikai autóalkatrész-beszállítói hálózatában, hogy feltárják az esetleges jogsértéseket. A SMART Alabama nem kívánt nyilatkozni, míg az SL Alabama a munkaközvetítő céget okolta, amivel megszakította a kapcsolatot. 

Azonban a bírálók szerint nem életszerű, hogy az SL Alabama nem tudott a gyárban uralkodó állapotokról.

A Hyundai Montgomeryben lévő üzeme 1,8 milliárd dollárt ér, és tavaly az Egyesült Államokban értékesített 738 ezer jármű közel felét szerelték össze a gyárban. Így aztán nem meglepő, hogy egy befektetői csoport levelet küldött a Hyundainak, amelyben felszólították a vállalatot, hogy tegye meg a szükséges lépéseket a gyerekmunka ellen, egyben figyelmeztette a koreai autógyártót a hírnevének romlására. 

Itt az új közösségimédia-trend: az autólopás

Az Egyesült Államokban elindult egy autólopásra felszólító kihívás a közösségi médiában. Bűnözőcsoportok videókban mutatják be, hogyan lehet egyes Kia és Hyundai modelleket feltörni egy biztonsági hiba miatt. A lopott kocsikat más bűncselekmények elkövetésére vagy csak játékra használják.