BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amerikai gyerekmunkabotrány késztette drasztikus döntésre a Hyundait

A Hyundai megszakítja kapcsolatait a gyerekmunkásokat foglalkoztató alabamai beszállítókkal, miután a befektetők egyre nagyobb nyomást helyeztek a vállalatra.

A Hyundai megvizsgálja az amerikai ellátási láncában a gyerekmunkával kapcsolatos jogsértéseket, és megteszi a szükséges lépéseket – nyilatkozta Jose Munoz, a dél-koreai autógyártó operatív igazgatója a Reutersnek.

Jose Munoz
Fotó: Jeenah Moon / Bloomberg via Getty Images

Ahogy arról a VG beszámolt, a távol-keleti vállalat alabamai beszállítói gyerekmunkásokat foglalkoztatnak: a SMART Alabama és az SL Alabama fém alkatrészekkel látta el a cég Montgomeryben lévő hatalmas üzemét. 

Az alkatrészek elkészítésében többtucatnyi kiskorú is részt vett, a legfiatalabb egy 12 éves kisfiú volt. 

Az Alabama állam munkaügyi minisztériuma és a szövetségi ügynökségek közös vizsgálata megállapította, hogy a gyerekeket és a tiniket munkaerő-közvetítő cégek toborozták a SMART Alabama és az SL Alabama üzemeibe, akik iskolába sem jártak. Ráadásul a két beszállítót az egészségügyi és a biztonsági előírások többszöri megsértése miatt is elmarasztalták korábban.

A beszámolók szerint az alabamai gyárakban folyamatos a lemorzsolódás, egyre inkább csak bevándorlók munkába állításával tudták tartani a termelési ütemet. A kiskorúak többsége is az Egyesült Államokon kívülről érkezett.

Jose Munozra egyre nagyobb nyomás nehezedett, ezért kijelentette, hogy a Hyundai megszakítja a kapcsolatot a két beszállítóval, valamint a munkaerő-közvetítő cégekkel is, bár pontos részleteket nem árult el.

A vezető azt is közölte, hogy a dél-koreai vállalat minden részletre kiterjedő vizsgálatot rendelt el a Hyundai teljes amerikai autóalkatrész-beszállítói hálózatában, hogy feltárják az esetleges jogsértéseket. A SMART Alabama nem kívánt nyilatkozni, míg az SL Alabama a munkaközvetítő céget okolta, amivel megszakította a kapcsolatot. 

Azonban a bírálók szerint nem életszerű, hogy az SL Alabama nem tudott a gyárban uralkodó állapotokról.

A Hyundai Montgomeryben lévő üzeme 1,8 milliárd dollárt ér, és tavaly az Egyesült Államokban értékesített 738 ezer jármű közel felét szerelték össze a gyárban. Így aztán nem meglepő, hogy egy befektetői csoport levelet küldött a Hyundainak, amelyben felszólították a vállalatot, hogy tegye meg a szükséges lépéseket a gyerekmunka ellen, egyben figyelmeztette a koreai autógyártót a hírnevének romlására. 

Itt az új közösségimédia-trend: az autólopás

Az Egyesült Államokban elindult egy autólopásra felszólító kihívás a közösségi médiában. Bűnözőcsoportok videókban mutatják be, hogyan lehet egyes Kia és Hyundai modelleket feltörni egy biztonsági hiba miatt. A lopott kocsikat más bűncselekmények elkövetésére vagy csak játékra használják.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.