Németország három év alatt 6,3 milliárd eurót költ elektromosjármű-töltők telepítésére – döntött szerdán a berlini kormány. 

Siemens invests at Leipzig location, 02 June 2022, Saxony, Leipzig: Christian Rühl, hardware system architect at Siemens, charges a BMW i4 electric car at a SICHARGE D charging station at the Siemens site. The Leipzig plant for low-voltage switchgear also manufactures charging systems for electromobility. Since last year, charging columns of the type SICHARGE D have been coming from Leipzig, which were essentially also developed here. Up to five vehicles can be charged very quickly at this column. Photo: Jan Woitas/dpa (Photo by JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) Siemens invests at Leipzig location
Fotó: Jan Woitas / AFP

A fejlesztéssel a töltőpontok számát országszerte a mintegy 70 ezerről 2030-ig egymillióra kívánják növelni akként, hogy elsősorban az eddig kevéssé ellátott körzetekre fókuszálnak.
A kiépített töltőkapacitás segítségével 

nyolc éven belül 1,5 millióról 15 millióra nőhet a német utakon közlekedő villanyautók száma.

A kormány szintén tervezi, hogy a töltőpontok építésére vonatkozó engedélyezést is felgyorsítják.

Célunk, hogy felgyorsítsuk a töltő-infrastruktúra bővítését, egyszerűsítsük a töltési folyamatot, és ezáltal megkönnyítsük az e-autózásra váltást, mivel Németország exponenciális növekedésre számít az elektromos járművek piacán

– mondta Volker Wissing német közlekedési miniszter.
A döntés vegyes reakciókat váltott ki az iparági szövetségekből, amelyek régóta kifogásolják, hogy a kormány nem tart lépést az elektromos járművek terjedésével.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) szerint a terv fontos lépés, és végrehajtásának gyorsasága kulcskérdés, a BDEW energia- és vízipari szövetség szerint azonban a javaslatok növelik az állami kontrollt, és inkább imázsjavító kirakatintézkedésnek minősíthetők.

Jelentősen drágul az elektromos autók töltése

Az árak 15-35 százalékkal nőnek az miatt.