Recessziós veszély ide, magas hitelkamatok oda, rekordott döntött a csütörtöki hálaadásnapi online kiskereskedelmi forgalom az USA-ban. A webshopok bevétele csaknem 5,3 milliárd dollárra emelkedett, ami 3 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi szint.

Happy,Family,Sending,Kisses,While,Making,Video,Call,Over,Laptop
Fotó: Drazen Zigic

Másfelől nézve viszont a bővülés messze nem érte el az októberre kimutatott, éves alapon számolt 7,7 százalékos inflációt. Az Adobe Analytics pénteki adatai szerint 5,29 milliárd dollár volt a forgalom, ami azért ahhoz képest kiváló, hogy az előrejelzések – pont a recessziós aggodalmak miatt – 1 százalékos csökkenésre számítottak. Ennek alapján újabb rekordra lehet (legalábbis nominálisan számolva) számítani a pénteki Black Friday vásárlási gigarohama során is. 

Az infláció és a maginfláció alakulása az USA-ban
 

Az Adobe felhívja a figyelmet arra is, hogy a mobiltelefonon leadott rendelések aránya lendületesen emelkedett az elmúlt években, immár a teljes rendelésállomány 55 százalékát teszi ki. 

A várakozások szerint a fekete péntek kilencmilliárd dolláros bevételt hozhat az online platformoknak,

ez igen szerény, 1 százalékos növekedés lenne az egy évvel korábbi állapothoz vizsonyítva, bár a csütörtöki adatok alapján elképzelhető, hogy ez is jobban alakul az előrejelzéseknél.