Több más terméke után a webes Gmail esetében is bevezeti az úgynevezett kliensoldali titkosítást (client-side encryption, azaz CSE) a Google. 

gmail
Fotó: Anelovski

A felhasználók így védettebb leveleket küldhetnek és fogadhatnak, ám a tárgy, az időbélyeg és a címzettek listája továbbra sem lesz titkosított – a funkció jelenleg a béta verziónál tart.

A vállalat közlése szerint a Google Workspace Enterprise Plus, Education Plus és Education Standard ügyfelek 2023. január 20-ig jelentkezhetnek a bétatesztre, mielőtt a nyilvános verzió egy későbbi időpontban megjelenik.

A személyes Google-fiókkal rendelkező ingyenes felhasználók számára (egyelőre) nem lesz elérhető a funkció.

A kliensoldali titkosítás más termékeiknél már jó ideje működik, így a Google Drive, a Dokumentumok, a Sheets, a Slides, a Meet és a Naptár esetében.

Év elején írtunk arról, hogy adathalászok a Google Dokumentumok megjegyzés funkciójával küldtek vírusos tartalmakat az áldozataiknak – figyelmeztetett akkor a Nemzeti Kibervédelmi Intézet. A támadók Google-dokumentumokat hoztak létre, amelyekhez megjegyzéseket fűztek az áldozatok megemlítésével (a „@” jellel). Ezt követően a Google automatikus értesítést küldött a célszemélyek e-mail-fiókjába, miszerint egy másik felhasználó megemlítette őket egy dokumentumban. 

Az e-mailben szereplő megjegyzések olyan hivatkozásokat rejtettek, amelyek vírusos vagy adathalász weboldalakra irányították át az áldozatokat. 

A támadási módszer a Google Slide megjegyzéseinél is működött, problémát azóta orvosolta a cég.

Google
Fotó: Getty Images

A Google hosszú évek óta folyamatos növekedésben van, és várhatóan nem is áll meg egyelőre. A korábbi évek két számjegyű bevételnövekedését követően az elemzői várakozások az idei évre és 2023-ra is 12 százalék feletti árbevétel-emelkedést jeleznek.

A Google Services szegmens tavaly több mint 237 milliárd dollár bevételt generált 91,9 milliárd dollár működési eredmény mellett. 

A szegmensbe tartozó Google Search a cég bevételeinek tetemes részét adja. A YouTube-reklámokból befolyó eladások ugyan csalódást okoztak a harmadik negyedévben, ami a TikTok térhódításának következménye is lehet, azonban a jövőben a YouTube Shorts javíthat ezen a versenyhelyzeten, de nyilván benne van az is, hogy a recessziós félelmek miatt a vállalatok visszafogták a marketingköltéseiket. A cég másik szegmense a Google Cloud, amely viszont a vártnál jobb eredményt hozott a harmadik negyedévben, és a felhőalapú szolgálatások középpontba kerülésével jókora növekedésre lehet majd képes a következő években.

A cég magas, 30,55 százalékos működési eredményhányadot tudott elérni a 2021-es évben. A 2022-es eredményére negatív hatással bírhat a kamatemelés és a gazdasági lassulás, ami a bevételek mértékének csökkenéséhez vezethet.