Éves szinten tavaly adtak el először több Teslát, mint BMW-t az Egyesült Államokban, ezzel Elon Musk cége lett Amerika első számú luxusmárkája – derül ki az Experian és az Automotive News csütörtöki közös közleményéből. 

100th European Motor Show
Fotó: Sjoerd van der Wal

Az Experian adatai szerint az Egyesült Államokban tavaly több mint 484 ezer új Teslát helyeztek forgalomba, a második helyen álló BMW-ből csupán 328 ezer kelt el. 

Ráadásul a Tesla esetében ez az adat az előző évhez mérten 41 százalékos növekedést jelez, míg a BMW eladásai 4 százalékkal csökkentek.
A Tesla első helye azért is figyelemre méltó, mert kizárólag benzinüzemű és hibrid járművek követik a ranglistán. 

Az Experian megjegyzi, hogy a BMW tavaly mindössze 14 ezer elektromos autót értékesített, a bronzérmes Mercedes pedig csupán 11 500-at.

Összességében 2021-hez képest 3,5 százalékkal kevesebb, azaz 2,18 millió új luxusautó került a tengerentúli utakra, a visszaesésben még mindig nagy szerepe volt az alkatrészhiánynak. 

A Teslán kívül egyébként csak a GM Cadillacjét vették tavaly nagyobb számban, mint egy évvel korábban. 

Főként a vadonatúj fejlesztésű Escalade SUV-nak és a Blackwing CT4-es és CT5-ös szedánoknak köszönhetően fogyott 6,5 százalékkal több, vagyis 133 ezer Cadillac. 

A BMW menedzsmentjének sem kell azonban elkeserednie, hisz a Consumer Reports 2023-as autómárka-rangsorában összességében a legjobb márka lett Amerikában. A független tesztek és az autótulajdonosok körében végzett felmérések alapján 

a legjobb teljesítményt nyújtó, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb járműveket továbbra is a bajorok gyártják.

Egyre látványosabb formát ölt a debreceni BMW-gyár – galériával

A gyár alapkövét tavaly júniusban tették le, az első elektromos autók két év múlva gördülhetnek le a szalagról.