Áprilisban kilencedik hónapja nőttek az autóeladások az Európai Unióban, miután az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák enyhültek, a gyártók pedig utolérték magukat a függőben lévő rendelések teljesítésében – írta a Bloomberg.

Az új autók regisztrációja 16,1 százalékkal, 964 932-re nőtt – közölte szerdán az Európai Autógyártók Szövetsége. Bár a fellendülés folytatódik, az év első négy hónapjában a kiszállítások nagyjából ötödével maradnak el a járvány előtti szintektől.

Az autógyártók volumen alapján a prémium- és a luxusszegmensben erős eredményeket értek el, még akkor is, ha az infláció továbbra is magas, és a gazdasági kilátásokkal kapcsolatos aggodalmak egyre mélyülnek.
Az ellátási láncok javulásával és az egyre több jármű piacra kerülésével azonban a gyártók áremelési lehetőségei szűkülnek, és a befektetők is érzik, hogy nehezebb idők jönnek.
A következő 12 hónapban valószínűleg nőni fog a szektorban a bizonytalanság, ahogy az új elektromos modellek próbálnak teret nyerni, a Tesla pedig kemény árháborút robbantott ki. Az inflációs és a geopolitikai nyomás miatt a növekedés egyáltalán nem biztosított
– mondta Felipe Munoz, a JATO Dynamics vezető elemzője.
Emellett az uniós szakértők a héten megemelték az inflációs várakozásaikat, a magasabb kamatok miatt pedig megdrágult az új járművek finanszírozása. A Tesla árcsökkentései tovább fokozták az árversenyt, ami a többi gyártót is hasonló lépésekre kényszeríti.
Ennek következtében az ágazat kénytelen búcsút inteni azoknak a magas árréseknek, amelyek a csipellátási válság idején és a drágább modelleken keresztül magas bevételekhez vezettek.
A teljesen elektromos meghajtású járművek regisztrációi közel 50 százalékkal nőttek tavaly áprilishoz képest, míg a benzinüzemű autók eladásai 15 százalékkal emelkedtek. A dízelüzemű járművek megrendelései viszont már enyhén csökkentek.
Ajánlott videók




