BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vártnál lassabban nőtt a kínai GDP

A kínai bruttó hazai termék növekedése elmaradt a 7,3 százalékos elemzői várakozásoktól.

A második negyedévben a vártnál kevésbé nőtt a kínai bruttó hazai termék (GDP) éves bázison a nemzeti statisztikai hivatal, az NBS hétfői jelentése szerint. 

Az NBS (National Bureau of Statistics) kimutatása szerint a kínai bruttó hazai termék a második negyedévben 6,3 százalékkal nőtt, lendületesebben az első negyedévi 4,5 százaléknál, de elmaradt a 7,3 százalékos elemzői várakozásoktól. A második negyedévi GDP-növekedés mértéke jórészt a tavalyi alacsony bázisnak tulajdonítható, amikor Sanghajban és más nagyvárosokban szigorú járványvédelmi zárlatot vezettek be. 

Business,In,China.,China's,Economy.,Business,Relations,With,Prc.,Collage
Fotó: Shutterstock

Az első fél évben 5,5 százalékkal nőtt a kínai bruttó hazai termék. Kína 5 százalék körüli GDP-növekedési célt tűzött ki az idei évre. Tavaly 3,0 százalékkal nőtt a kínai gazdaság, kevésbé az 5,5 százalékos célnál. Az előző negyedévhez képest a második negyedévben szezonális kiigazítással 0,8 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék, nagyobb mértékben a 0,5 százalékos piaci várakozásoknál, de kisebb mértékben az első negyedévi 2,2 százalékos negyedéves GDP-növekedésnél. 

A második negyedévi már sorban a negyedik egymást követő negyedéves növekedés volt Kínában, de mértékét tekintve némi lendületvesztésről tanúskodik. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a júniusi infláció nulla százalék volt Kínában, ami ugyan jó hírnek tűnik, de az elemzők attól tartanak, hogy a gyenge belső és külső kereslet miatt belassul a kínai gazdaság. A régóta betegeskedő ingatlanszektor is rontja a teljesítményt, és külön problémát okoz a fiatalok munkanélkülisége.
 

Kína gazdasága lassul – de miért baj ez nekünk?

Félő, hogy a japán útra lép a Mennyei Birodalom – elöregedő társadalom, defláció, pangó gazdasági növekedés fenyeget.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.