BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Greenwashing: így verik át vásárlóikat az italgyártók

Az ezurópai uniós fogyasztói szervezetek zöldmosással kapcsolatos panaszt nyújtottak be az Európai Bizottságnak, miután több nagy italkereskedő is hamisan használta a 100 százalékig újrahasznosítható kifejezést a palackjain.

Az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) állítása szerint a Coca-Cola, Danone és a Nestlé műanyag palackjain tévesen szerepel, hogy 100 százalékig újrahasznosíthatók, mivel a palackok olyan újra nem hasznosítható részeket tartalmaznak, mint a kupakok és a külső csomagolások – írja a Tények.

Plenty,Of,Plastic,Bottles,On,White,Background,Top,View
Nincs örök körforgás a palackok újrahasznosíthatóságának kapcsán.
Fotó: Shutterstock

Nincs garancia arra, hogy egy palackot újrahasznosítanak. Ez zöldmosásnak számít, és azonnal be kell fejezni

– mondta Ursula Pachl a BEUC főigazgató-helyettese. A Zero Waste Europe becslése szerint a PET-palackok csupán fele kerül vissza a rendszerbe. Ehhez hozzájárulnak a szétválogatáshoz és összegyűjtéshez használt rendszerek is, amelyeket se a nagyvállalatok, se a vásárlók nem tudnak befolyásolni

Nincs örök körforgás a palackok újrahasznosíthatóságának kapcsán. Bármennyire is vonzó lehet ez a vállalat és a vásárló számára, az európai PET-palack-eredmények nem ezt tükrözik

– írták a ClientEarth, a ECOS és a Zero Waste Europe közös jelentésében. 

A GVH kiemelten figyel a sérülékeny fogyasztókra, többek között a gyermekekre és az idősekre

Megkezdődött a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló nemzetközi konferencia Budapesten. A GVH kiemelte, hogy védeni kell a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokon, illetve a reklámokon keresztüli befolyásolástól a családokat.

A vádakra válaszul a Coca-Cola annyit mondott, hogy sokat fektetett be palackjai újrahasznosíthatóságába, azokon pedig csak alátámasztható információk szerepelnek. A Danone szerint valódi erőlepést tettek az egyszer használatos műanyagok csökkentéséért, 2018 óta 10 százalékkal esett vissza ezek dfelhasználása. A Nestlé nem kívánt nyilatkozni – szerepel az Economx cikkében.

Van értelme a repohárnak, vagy csak greenwashingról van szó?

A műanyagszennyezés csökkentéséhez mindenképpen ki kellett váltani a vendéglátásból az eldobható műanyagokat. A repohárrendszer először jó alternatívának tűnt a visszaváltható műanyag poharakkal szemben, de a gyakorlatban sok kérdést vetett fel a használata.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.