Szeptember 29-én rendezték meg a 11. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló nemzetközi konferenciát (UCP), a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) Versenyjogi Kutatóközpontjának szervezésében. A rendezvényt Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke nyitotta meg, beszédében kiemelve azon sérülékeny csoportokat, melyekre nézve
Ezen sérülékeny fogyasztói csoportok közé tartoznak a gyermekek, akiket – és rajtuk keresztül a családokat is – különösen védeni kell a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokon, illetve a reklámokon keresztüli befolyásolástól – szögezte le Rigó Csaba Balázs.
A GVH elnöke kiemelte, hogy a nemzeti versenyhatóság védi a gyermekeket az olyan reklámoktól, amelyek közvetlenül akarják őket befolyásolni valamilyen termék megvásárlására.
Ezenfelül az elnök kitért az idősekre és a betegekre, akik szintén sérülékeny fogyasztói csoportok, ezért a versenyhivatal az ő védelmükre szintén fokozott figyelmet fordít.
A GVH elnöke beszédének második felében előtérbe helyezett két kereskedelmi gyakorlatot, amelyek az elmúlt időszakban egyre erősebb fenyegetésnek minősülnek. Elmondása szerint a GVH hangsúlyos figyelmet fordít az úgynevezett greenwashing, valamint a sötét mintázatok reklámokban megjelenő gyakorlataira.
Ezen megtévesztő reklámozási gyakorlatok ellen a versenyhivatal erőteljesen fellép, védve a magyar fogyasztók érdekeit
– szögezte le Rigó Csaba Balázs.
Tévét vett a Media Marktban? Több tízezer forintot kaphat vissza a GVH jóvoltábólA GVH Versenytanácsa 23,9 milliós bírságot szabott ki az elektronikai áruházláncra, amely elismerte a jogsértést, és a büntetésen felül több mint ezer érintett vásárlónak összesen több mint 20 millió forint kompenzációt fizet. |
Az eseményen számos hazai és nemzetközi résztvevő mellett előadást tartott Tóth Tihamér, az Törvényszékének bírája és Szilágyi Pál, a PPKE Versenyjogi Kutatóközpont igazgatója is.