Az Újvidék és Szabadka közötti szakaszra a tervezett sínpárok több mint felét már lerakták: a kétsávos vonalon előirányzott 280 kilométernyi sínpárból több mint 150 kilométernyi le van fektetve. Az állomások közelében több kitérőt is kialakítanak. Szemmel láthatóan jó ütemben haladnak a munkálatok, így Vucic államfő és a közlekedési miniszter is többször kijelentette, hogy az év végére a teljes szakasz elkészül.

Kishegyesnél az egykori vasúti töltés helyén 500 méteres viaduktot építettek.
 Fotó: Tóth Péter

Azt követően két-három hónapra lesz szükség a teljes szakasz teszteléséhez. A jelenlegi kilátások szerint 2025 márciusától megindulhat a menetrendszerű közlekedés, s Belgrádból 1 óra 10 perc alatt lehet majd eljutni Szabadkára. A 108 kilométernyi távon a sebes vonatok akár 200 kilométeres sebességgel is száguldhatnak. A múlt hét végén az Újvidék és Stepanovicevo közötti szakaszt már tesztelték, 

a vasúti mérőkocsik 160 kilométeres óránkénti sebességgel haladtak.   

Újvidék–Szabadka között a tervezett menetidő 42 perc lesz. A már korábban megépült Belgrád és Újvidék közötti szakaszt jelenleg 36 perc alatt teljesíti a vonat. A dupla vágányú vasútvonal mentén, 11 állomáson fogadhatják majd az utasokat. A kivitelező a China Railway International, a beruházás értéke 1 milliárd 160 millió dollár.