Szeptemberben brazil farmerek és tisztviselők egy csoportja érkezett a perui Chancay halászvárosba – írta a Reuters. Az ok: rengeteg pénz, ugyanis egy új kínai megakikötő emelkedik majd a Csendes-óceán partján, amely felturbózza Dél-Amerika és Kína kereskedelmi kapcsolatait.

China-Kazakhstan (Lianyungang) Logistics Cooperation Base
Konténer, amíg a szem ellát. Egy a sok kínai megakikötő közül.
Fotó: NurPhoto via AFP

A 3,5 milliárd dollár értékű mélytengeri kikötő, amely az év végén kezdi meg működését, közvetlen átjárót biztosít Kínának az erőforrásokban gazdag régióba.

A kikötő többségi tulajdona a kínai állami tulajdonú Cosco Shipping. Ez lesz az első, Kína által irányított kikötő Dél-Amerikában.

Képes lesz befogadni a legnagyobb teherhajókat, amelyek közvetlenül Ázsiába indulhatnak, így egyes exportőrök két héttel lerövidítik a szállítási időt.

Peking és Lima abban reménykedik, hogy Chancay regionális központtá válik, mind az Andok országából származó rézexport, mind pedig a Nyugat-Brazíliából származó szója számára, amely jelenleg a Panama-csatornán halad át, mielőtt Kínába érkezne.

Kína felgyorsítja egy közép-ázsiai gázvezeték régóta halogatott építését

Az orosz–ukrán háború miatt Peking jobb árat alkudhat ki.