A francia Carrefour, a világ egyik vezető kiskereskedelmi áruházlánca az elemzők által vártnál jelentősebben növelte profitját tavaly, és a cég bejelentette, hogy megemelte az osztalékot, illetve új részvény-visszavásárlási programot indított.

FRA - ILLUSTRAION – CARREFOUR MARKET
A Carrefour összesen 600 millió eurót fordít osztalékfizetésre.
Fotó: Hans Lucas via AFP

Az áruházlánc arról jelentett, hogy a tavalyi adózott eredménye 1,66 milliárd euró lett, 23 százalékkal nagyobb a 2022. évinél. Az elemzők jóval kisebb, 1,18 milliárd eurós 2023. évi profittal számoltak.

A Carrefour bevétele éves összevetésben 2,3 százalékkal, 83,27 milliárd euróra nőtt, ami viszont elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 84,51 milliárd eurótól. A cég megjegyezte, hogy tavaly visszafogta az eladásnövekedést a magas Európában és Argentínában, voltak piacok, ahol visszaestek az eladásai.

A francia kiskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy az idei évre új részvény-visszavásárlási programot indított 700 millió euró értékben, és 55 százalékkal, 0,87 euróra növelte az éves osztalékot.

A Carrefour összesen 600 millió eurót fordít osztalékfizetésre.