Újabb autópálya építésével próbálkoznak meg a románok
A román közlekedési minisztérium néhány héten belül kiírja a Craiova-Filiași autópálya szakasz megépítésére vonatkozó közbeszerzést – írja az Adverul.

A minisztérium által kezdeményezett kormányhatározat szerint 16,5 milliárd lejbe kerül a Filiasi – Târgu Jiu gyorsforgalmi úttal folytatódó Craiova – Filiasi autópálya építése, a munkálatok 30 hónapig tartanak összesen 110 kilométeren.
A Craiova – Filiasi autópálya 51,4 kilométer, a gyorsforgalmi út pedig 58,6 kilométer hosszú lesz.
A projekt finanszírozását európai forrásokból, a 2021-2027 Közlekedési Operatív Programból és az állami költségvetésből biztosítják.
Autópálya-építés: Magyarország kenterbe veri Romániát
Korábban írtunk róla, Magyarország kenterbe veri Romániát autópályák terén: miközben idehaza már a 2000 kilométert közelíti a teljes gyorsforgalmi hossz, addig a két és félszer nagyobb keleti szomszédunknál éppen idén érte el az 1000 kilométert.
Mindez nem véletlen, Romániában meglehetősen nyögvenyelősen haladnak az autópálya-projektek, ennek legékesebb példája az észak-erdélyi autópálya története. Az A3-as építése, amely Bukarestet kötné össze Nagyváraddal és Nyugat-Európával, több mint 20 éve húzódik. A román állam még 2003-ban döntött arról, hogy megépíti a Borstól Brassóig vezető, 515 kilométeres autópályát. A pályaépítést nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivonta a közbeszerzési törvény hatálya alól, és versenytárgyalás nélkül bízta meg az amerikai Bechtel társaságot a feladat elvégzésével.
A szerződés felbontásáig, 2013-ig a Bechtel csak a Kolozsvár mellett elhaladó, 52 kilométeres szakaszt adta át, és további 60 kilométeren végezte el a munkálatok mintegy felét. A CNAIR ezt követően rövidebb szakaszokra osztotta a pályát, és ezekre keresett tervezőt és kivitelezőt, de ez a folyamat is számos kudarccal járt.


