A Delta Air Lines amerikai légitársaságnak 500 millió dolláros kiesést jelentett a CrowdStrike hibája – tájékoztatott a vállalat vezérigazgatója, Ed Bastian. A globális technológiai leállás világszerte több ezer vállalatot bénított meg, a kommunikációs rendszerek leállása számos légitársaságot a földre kényszerített.
Bastian arról beszélt, hogy ez önmagában is bevételkiesést okozott, ráadásul ezen felül napi több tízmillió dollárnyi kártérítést is ki kellett fizetniük. A késések miatt a pórul járt utasok elszállásolását is biztosítani kellett, így a szállodai költségek is az egekbe szöktek – írta a brit The Guardian.
A közelmúltban a CrowdStrike egyik hibás frissítése több millió ügyfél számítógépére került fel, ami globális technológiai leálláshoz vezetett. A frissítés
megakasztotta az informatikai rendszereket,
A kiberbiztonsági vállalat arról számolt be, hogy jelentős átalakításokat hajtanak végre a rendszereik frissítésében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló leállás.
Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a frissítések telepítését innentől az ügyfelekre bízzák, azok nem automatikusan kerülnek fel a rendszerekre. Így elkerülhető lehet, hogy legközelebb egy hibás frissítés tömeges leálláshoz vezessen.
A CrowdStrike okozta blama a légitársaságok közül a Deltát sújtotta a legnagyobb mértékben. A frissítés a cég kulcsfontosságú rendszereit bénította meg, így a legtöbb törölt járat is náluk történt a kritikus öt napban.
A Delta leállása az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának is feltűnt, miután a vállalat sokkal lassabban állt talpra, mint a vetélytársak. Az amerikai közlekedési miniszter közölte, hogy vizsgálatot indítanak, és megpróbálják feltárni, hogy a cég miért nem tudott időben reagálni a problémára, illetve hogy az utasok biztonságát jelentő segélyvonalak miért voltak elérhetetlenek.
Ed Bastian a CNBC-nek adott interjúban azt mondta, a Delta kártérítést követel a CrowdStrike-tól a hibás frissítés miatt. Egyelőre a kiberbiztonsági társaság nem tett ajánlatot az 500 millió dolláros kár rendezésére.
A CrowdStrike okozta július 19-i informatikai leállása volt a világ legnagyobb informatikai kiesése, melynek következtében az amerikai Fortune 500 vállalat (a Microsoft kivételével) 5,4 milliárd dollár közvetlen pénzügyi veszteséget szenvedett el a Parametrix becslése alapján. A kiberbiztosítások által fedezett veszteség aránya minden bizonnyal nem éri el a 10-20 százalékot, mivel sok vállalatnak nagy a kockázatviselése, és a lehetséges veszteséghez képest alacsonyak a biztosítási limitek.
A Fortune 500 vállalatok esetében a súlyozott átlagos veszteség 44 millió dollár (csaknem 16 milliárd forint) cégenként. A legolcsóbban a gyártóvállalatok úszták meg, esetükben 6 millió dollár az átlag, miközben a légitársaságoknál 143 millió dollár a veszteség.
A Parametrix átfogó elemzése szerint a legnagyobb összesített veszteséget az egészségügyi ágazatban működő Fortune 500 vállalatok szenvedték el (1,938 milliárd dollár), amelyet a bankszektor követ (1,149 milliárd dollár). Bár a feldolgozóipar a bevételei alapján a legnagyobb ágazat, de összesen mindössze 36 millió dolláros veszteséget szenvedett el a 130 vállalat. Ezzel szemben a légitársaságnak együttesen mintegy 860 millió dollárjába került a káresemény.
Microsoft: kihűlt a kávé, idegesek a részvényesek, leálltak a szoftverekLeálltak a Microsoft egyes szolgáltatásai a fanyalgással fogadott negyedéves gyorsjelentés publikálásának idején, érzékeltetve, hogy a jövőt mesterséges intelligenciára alapozó szoftvercég biztonsági rendszerével nincs minden rendben. A hekkerek után a befektetők is „betámadták” a Microsoftot. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.