
Foghatják a fejüket a magyar beszállítók – esett a német gyári megrendelések mennyisége
Nem akar gyógyulni Európa beteg embere, legalábbis erre utal a gyári megrendelések augusztusi mennyisége. Amíg a konszenzus éves alapon 2 százalékos csökkenést valószínűsített, valójában 5,8 százalékkal esett a gyári rendelésállomány – közölte a Szövetségi Statisztikai Hivatal, a Destatis. A múlt hónapban 3,9 százalékos pluszt mértek – köszönhetően az akkor leadott repülőgép-, hajó- és vonatmegrendeléseknek.

Itt a mélypont
Január óta ez volt a legmeredekebb visszaesés, a legnagyobb mértékben a beruházási javak új megrendelése esett vissza (mínusz 8,6 százalék), ezt követik a köztes termékek (mínusz 2,2 százalék) és a fogyasztási cikkek (mínusz 0,9 százalék).
Figyelemre méltó, hogy
az eurózónából érkező rendelések 10,5 százalékkal csökkentek, a vaulatunión kívülről viszont 3,4 százalékos növekedést regisztráltak.
Sovány vigasz, hogy a rendelésállomány a kevésbé ingadozó, háromhavi összehasonlításban, árkiigazítással 3,9 százalékkal haladta meg az előző háromhavit.
Mélyrepülésben az autóipar
A szoros beszállítói kapcsolatok miatt különösen rosszul érinti a magyar ipart, hogy a német autóipari értékesítés 4,7 százalékkal esett vissza az év első felében, a szektor így 269,5 milliárd euró árbevételt ért el, ez csaknem 5 százalékkal kisebb a 2023-ben mért rekordnál. Ugyanakkor továbbra is az autóipar a német ipar legjelentősebb ágazata, ami a teljes német termelés negyedét adja.
Előrehozott választások?
A frissen publikált adatok bizonyosan nem erősítik Olaf Scholz kancellár pozícióját, a jelzőlámpa-koalíció népszerűsége mélyponton van, ezt jól bizonyítja, hogy az egyik kormányzó erő, a Zöldek a parlamenti bejutás küszöbén állnak, és gyorsan erősödik a radikális jobboldali AfD.
Emellett a gyenge ipari adat egész Európa gazdaságára kihat, de különösen rosszul érinti a magyar gazdaságot, miután sok magyar cég beszállítója a német gyáraknak, jellemzően az autóiparnak.




