A francia filmiparnak egyre nagyobb részét teszik ki a különböző streamingplatformokon megjelenő tartalmak, emiatt pedig a helyi szabályozók most a nagyobb átláthatóságot szeretnének kapni az érintettektől. A Netflix, az Amazon Prime Video és a Disney+ már csatlakoztak az EU Audiovizuális Médiaszolgáltatások Irányelvéhez, és jelentősen növelték a francia film- és televíziógyártásba történő befektetéseiket: 2021 és 2023 között a három szolgáltató összesen 866 millió eurót (357,5 milliárd forint) fordított erre a célra.
Mivel a globális SVOD (előfizetéses videó on-demand) kiadások már Franciaország Nemzeti Filmalapjának finanszírozásának 20 százalékát teszik ki – ami jelentős növekedés a 2019-es 4 százalékhoz képest –, a helyi hatóságok igyekeznek fenntartani az irányelvet, miközben integrálnák az újabb szereplőket is, mint például a Sony Crunchyrollja, az AppleTV+ és a Max.
A francia műsorszolgáltatási szabályozó hatóság (Arcom) most enyhítené az adatvédelmi előírásokat, amelyek miatt a streaming adatok nem nyilvánosak.
A helyi producerek szakszervezetei aggódnak, ugyanis a gazdasági adatok részleges ismerete miatt méltánytalan hátrányban vannak a tárgyalások során.
Az Arcom bizakodó, mivel a Netflix már beleegyezett abba, hogy megosztja 2023-as pénzügyi adatait. A szabályozó testület emellett javasolt egy inflációellenes és szakemberhiányt csökkentő intézkedést is, amely szerint az SVOD-szolgáltatóknak éves kötelezettségeik egy részét szakmai képzési programokra kellene fordítaniuk – írja a Variety.
A 866 millió eurós befektetés nagy részét sorozatok rendelték meg, a három szolgáltató 703 millió eurót fordított tévés tartalmakra, és 163 millió eurót filmekre 2021 óta.
A filmek terén a streamerek gyakran már a korai szakaszban beszálltak, a befektetések 79 százalékát elővásárlások tették ki. Ez a korai részvétel gyakran hatással volt magára a gyártásra is, mivel az SVOD által támogatott filmek átlagos költségvetése 9,1 millió dollár volt – közel kétszerese az iparági átlagnak.
A francia animációs szektor képviselői azonban hangosabb fenntartásokat fogalmaztak meg. A helyi animáció a legnépszerűbb francia tartalmak több mint 40 százalékát teszi ki világszerte, azonban többnyire ez a siker katalógusbeszerzésekből származik, míg a streamerek befektetési kötelezettségeik nagy részét az élőszereplős tartalmakra fordítják.
A Netflix megerősítette az első nézettségi adatokat a Jake Paul és Mike Tyson közötti mérkőzésről, amelyet világszerte 60 millió háztartásban néztek a streamingszolgáltatón keresztül. Összesen 65 millió „egyidejű stream” történt a mérkőzés során, ami azt jelenti, hogy volt olyan háztartás, ahol kettő vagy három helyen is nézték egyszerre a meccset. Az eseményt a Dallas Cowboys amerikaifutball-csapat zsúfolásig telt stadionjában tartották, ahol még 73 ezer néző szurkolt a lelátóról, ezzel is bevételi rekordot döntve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.