Tárgyalások folynak a Honda és súlyos gondokkal küzdő riválisa, a Nissan között a két vállalat kapcsolatainak elmélyítéséről, ami akár a két autógyártó fúziójához is vezethet.
A megbeszéléseken szóba került a technológiai együttműködés elmélyítése Japán második és harmadik legnagyobb autógyártója között, de felmerült egy közös holdingvállalat létrehozása és egy teljes körű fúzió keretében létrehozott cég is, ami képes lehet versenyre kelni a szigetország és a világ legnagyobb autógyártójával, a Toyotával és az egyre erősebb kínai vállalatokkal.
A Honda és a Nissan fúziója mellett felmerült az együttműködés fokozása a Mitsubishi Motorsszal is, az utóbbi részvényeinek 24 százaléka a Nissan kezében van. Az autógyártók a Reuters érdeklődésére nem kívántak megállapodást bejelenteni, de a Nissan korábban már jelezte, hogy együttműködő partnereket keres.
A vállalat a múlt hónapban kilencezer munkahely megszüntetéséről és kapacitása ötödének leépítéséről számolt be,
ettől a márciussal végződő pénzügyi évben 2,6 milliárd dolláros megtakarítást remél.
A Honda és a Nissan fúziójával a Toyota és a Volkswagen után a világ harmadik legnagyobb autógyártója születhet meg az eladott autók számát tekintve. A sorrenden az sem változtat, ha a Mitsubishi is bekerül a közös vállalatba. A szerdán felreppent híresztelések hatására a Nissan részvényei 22 százalékot erősödtek a tokiói tőzsdén, míg a Honda részvényei 2,3 százalékot estek. A Mitsubishi papírjai 13 százalékkal lettek drágábbak.
A Honda piaci kapitalizációja ezek után 44 milliárd dollár, míg a Nissané 10 milliárd dollár, a fúzió így összességében nagyobb lehet, mint a 2021-ben a Stellantist létrehozó, 52 milliárd dollár értékű megállapodás a Fiat Chrysler és a PSA között.
A Honda és a Nissan az elmúlt hónapokban már megkezdte az együttműködést, hogy az elektromos autók terjedésének árnyékában is megőrizzék jelentőségüket, többek között a közös alkatrészgyártást is magában foglaló stratégiai partnerség is felmerült, ahogy az önvezető technológiához szükséges mesterséges intelligencia terén való együttműködés is.
A tavalyi évben az elektromos autók piacán árháború tört ki a Tesla és a kínai BYD vezetésével, ami fokozza a nyomást a villanyautókat veszteséggel termelő riválisaikon, amelyek helyzetét nehezíti az is, hogy
az elektromos autók vártnál lassabb amerikai és európai terjedésének árnyékában a piac döntő része Kínában van.
A Nissan jelentős részélt birtokló Renault közölte, hogy nem rendelkezik információkkal az egyeztetésekről. A francia vállalat egy ideje szabadulni igyekszik részvénycsomagjától a Nissanban.
Alighogy száryra kaptak a Honda és a Nissan fúziójáról szóló hírek, kiderült, hogy a tajvani Foxconn is szívesen megvásárolná a Nissant a Bloomberg szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.